Skip to main content

Be Silence, Just Type It In


tick tock! exam's over, no more fear


Haha..yeah, exam dah tamat. Fear? Ahh, saje je tu, takde bnde pun. Saje je tules. Exam awal tahon neh tak ulangkaji pun, eish, mane tak nye. Penat lahh sukan sekolah!! Entah sejak bile pengetue pandai nak lulus kan jadual ujian macam nie. Lepas je sukan, esok uh teros exam. Gahahaa, elok sangat lah tu. Memang tak ramai lah yang ulangkaji, hoho. Ade sesetengah kawan uh die balik je rumah teros tido. Aku pun same bhaii. Hahaa, penat lah, kalau betol pun ulangkaji, hm, entah ingat entah kan tak. Baik aku tido, esok uh jawab exam minda fresh je. Hahaa, tapi tak sume bende ingat lah. Hehe, acare aku sbelom exam start, 800m - makne nye, mmg dari skola aku da agak, balik neh xkan ade punye aku ulangkaji. Mesti balik rumah je tido teros. Bse r kan?


Minggu selepas tu, cuti sekolah seminggu. Oke lah, kalau buat exam minggu neh, hm, byk lah pelajaran trtinggal kott. Yelah, bse nye kalau minggu exam memang takde homework then, belaja ikut jadual pun takde. 1 minggu, membazir jea. Alahh, jawab exam brpe lame sangat. Tambah-tambah lak exam awal tahon. Tau-tau lah soalan die cmne. Tp kalau buat exam minggu neh, mmg sempat ulangkaji lah. Takde alasan kalau Failed ape-ape paper pun. Hehee.


Pengetue uh pun satu, dah tau exam uh sambung sehari selepas hari sukan sekolah, die pegi pulak mintak ibu bape ambik slip keputusan exam anak masing-masing. Aku xtau lah die nak menguji kteorg ke, die saje-saje lak maen-maen dengan kteorg ke kan, sbb mmg rmai tak ulangkaji. Paham-paham lah result masing-masing mcm mne keadaan nye. G r r r r


Minggu lepas, macam biase, cuti lame mesti keluar jumpe sahabat, yea yeahh, seronok. Buat macam2 - melepak, memekak, bergurau, jalan-jalan, snap gmbar, buat keje sekola, makan same-same, JUMPE NAJWA. Ohhh, best best best! And and, macam bse, pegi tusyen - jumpe Mr.R !!! Rooney? Father youu!! Taknak aku jumpe Rooney derh. Jumpe dengan Mr. Rai, oh yehh! Belajar Add Maths seronok ;D


Lepas tu plan macam-macam dengan cikgu uh. "Sir, sir ! Minggu dpn tusyen pukol brpe?" Blah blah blah blah.. akhir nye, the plan was settled. None of my parent will have to come to school to see the result, hehee. Sebab hari yang same, aku kene pegi tusyen. Kan belaja lebih bagos dari kene menatap result exam yang tak brpe memberangsangkan uh. And and, pengetue tmbah lagi, kalau ade yg parent tak datang uh kene jumpe dengan die. Okay, fine. Memang aku nak sangat melepak dekat pejabat pengetue uh pun. Dah berbulan tak jejak kaki kat sane, kann. Jom, minom tehh, heheehhhe!


Jadi, tengok je lah minggu depan macam mane. Kalau plan uh berhasil, "Mann, u saved my A with the double S" ! Macam mane dengan result aku? Hm, 2 minggu lepas, entah sape cakap aku Failed kertas Sejarah - tak gune punye classmate. Kau nak carik gadoh cakap terang-terang kan senang. Hm, tapi takpe. Aku tak heran dengan ape bende taikk yang kau cakap sume uh. Peduli ape kalau aku Failed kertas Sejarah uh pun. Memang aku tak ulangkaji, so what? Ape kene mengene dengan wan kau?? Aku tak Failed pun kertas Sejarah tu oke! Mati-mati aku ingat aku da ade satu paper Failed. Ni belom dapat kertas Add Maths dgn Agame lagi. Fuhh, naseb baek mase aku cakap kat ibu aku yang pengetue mintak datang ambik result uh, aku tak cakap yang Sejarah aku failed. Kalau tak, waktu dapat kertas uh tadi dah aku tinju muke kau. Nak??


Hm, jadi, setakat banyak-banyak kertas yang aku da dapat, alhamdulillah sume nye lulus. Wlaupun belom ade yang A. Hehehe, macam bse, aku mengharap A dekat kertas English ! Cukop-cukop lah teacher aku asik kasi B untuk English aku tahon lepas, hehe, serik dah. Bayangkan, selame belajar dengan die, sekali jea aku dapat A untuk English then, die kate aku tak layak. Huhuuhu, kecewa bhaii, catat rekod betol setahun uh sekali je aku dapat A untuk English. Memang ade cket r rase xpuas hati sbb jarang grade English aku turon. Bukan aku conteng-conteng je ketas periksa uh, aku buat fikir gune otak weyh. Senang-senang die cakap aku tak layak dapat A. Dah lah minggu pertame belajar dengan die ade mamat uh curik buku teks aku, dah aku pulak kene marah - siap lak teacher uh suruh aku brdiri kat luar kelas, hehe! Entah ape-ape lah mamat uh, kenape buku aku gak? Bile tanye, buleh die kate yang die saje-saje ambik buku teks uh. Dah lah letak kat atas lantai bawah meja kat kelas die uh, xde adab betol eak mak ayah engkau? Hm, sabar je lah.


Hehe, oh iye, setakat neh paling tinggi markah exam aku 71% jea. Tak lebih, tak kurang. Hehee, terok jugak kan? Takpe takpe, harap-harap English aku A, hehee. At least, kene lah ade satu paper dapat A. Kalau tak nmpak macam aku tak belajar pulak. Lepas uh, kalau buleh xnak r markah Add Maths terok. Nanti xleh letak kat bawah alas meja lutsinar uh, hehe. Weyy, bukan niat nak menunjuk okeh, markah yang dah sedia ade uh pun bukan nye elok sangat mate memandang. Hm, cume kalau failed, mane nak letak? Memang takkan bawak balik rumah, memang tak letak bawah alas meja uh, hm, katne? Tong smpah? Tak baek, tak baek. Hehee, kat dalam meje lah kott. Paling tinggi pun 71% jea setakat neh? Hmm, termenung aku hadap result uh sume.


Akhir sekali, hm, harap-harap minggu neh menyeronokkan. Aaminnn

Comments

Popular posts from this blog

it is peaceful when no one text me,

hoho ten days to go and then i'm off to KMNS . oh well, if the teacher didn't make me sign up for this thing then i wouldn't be anywhere. perhaps. so, i am grateful. i have not yet eaten any proper meal - hungry. since i won't be around the next two weeks, i won't be able to watch Victorious which is currently my fav Nick tv programme . i was watching Cat and Trina licking their ice creams like they're already seeing heaven while Tory waited for the two to bring her the ointment. well, you see, Cat has this assignment on making a face to look hideous and she asked Tory for help and she said yes - she had to. later, Trina discovered that Cat had accidentally used this glue for industrial purposes only on Tory's face making her miserable for next hours . And suddenly the screen went pitch black and this note appeared. Connection is disturbed either because of rain or etc. i don't know. i am not a tv mechanic - i don't even know if that job even ex...

Of Feeling Too Comfortable

Evening, petty people. Hehe 💕 It sure has been awhile since i last post anything. Hm well, I actually got something to tell. I've been feeling good recently - goofy, funny, happy and whatnot. Things are going great if you'd ask. Still are. However, I believe I have not tell a single soul about this uneasiness I feel when I get to certain comfortable state. I do not fancy feeling comfortable, especially when it gets too comfortable. And suddenly, comfortable is not comforting at all. They say, things go bad when you get too happy. Not hoping for it to come true, well, who on their right mind would? But, you see, life has its ups and downs. Sometimes things go as you favour them to be and the other times things just do not favour you. **sigh Unfortunately, I've experienced a state where everything was frustrating. Feelings were frustrating, people were frustrating, appetite, campus, life, me. I, myself, was frustrating. I lost half of my life. It felt...

being the last on the first,

last friday i received a text informing me to check the interview result for Uitm . as my brother was using the ipad, i interupted him for a while. when i checked, i didn't get to be interviewed. haha. at least that was what i thought at that time. and the day went by. the next day i went to a birthday bash . woohoo. happy birthday, dearest Nael Iman . it was amazing, just like the last time. i enjoyed myself the most because there's variety of good food to choose from . yeah yeah. and, because everything is oh-so-overwhelming, i forgot to take photos. that night i even got the chance to meet  Aznil Hj. Nawawi . he's taller than what i once got in mind. oh yeah, i did take a picture with him. so that makes the ONLY photo i ever got from that night. haha. i did wait for the very last minute before he went to whereever he wanted to be next. hm, why am i always like that? next day, right after i got home from accompanying mom -...