Skip to main content

The Thursday,

Sek. Men. Keb. Tuanku Muhammad



To the blue bus !!
Hahaa,, macam superhero lak rase dah.
Sehari sebelum pergi, mase tu lah aku baru tau yang aku boleh ikut budak-budak 4 IBK dengan 4 IBM pergi ceramah.

Dapat pergi pun sebab ade sorang yang tak dapat ikut.
Die pegi ambik lesen motor, ade ujian komputer tu. Ganbatte, Zuhaili !
Oleh sebab ade kekosongan ruang, hahaa, aku pun dapat lah ikut same.
Aku tau mase waktu balik - hari Rabu. Tak sempat bagitau classmate aku pun.
Pagi esok tu, sebelum pegi, sorang classmate aku dapat tau.
Hehee, kesian jea muka dia. Mase tu kate nye die moody cket.
Aku pun tak tau nak cakap ape, weheheehe.

OK, thank you, kawan-kawan 4IBK sbb bagitau pasal ceramah tu. Best.
Gambar kat atas tu capture mase baru sampai dekat Kompleks Sukan.
Dari pagi mase tengah tunggu cikgu tu asik ambik gambar jea. Hahahahaa.
Bila dah sampai, ade jugak budak-budak dari sekolah laen.
Tapi, student TMS yang turun dari bas dulu. Jadi, orang kat sane tu suroh kteorg pegi makan dulu.

Hahaa, mase makan pun ambik gamba jugak. Tapi tak upload kat sini lah.
Lepas makan, teros masok dewan - ceramah !
Mule-mule boring lah jugak, lepas tu seronok lah jugak. Insaf lah jugak SPM dah nak dekat.
Yeah, wlaupun tahun depan baru aku layak jawab SPM.
Repeat, repeat, TAHUN DEPAN.

mase dengar ceramah tu, rase macam dah pendek pulak mase nak ulangkaji.
Hm, kejap-kejap haus. Habis air 2 botol aku minum.
Sejak 2 bulan lepas, minum tu dah macam jadi hobi pulak.
Kejap-kejap minum. Lepas tu minum balik. LALLALAA.

Sebelum balik, ade majlis penutupan. Bosan.
Orang tu bercakap-cakap, cakap, cakap, cakap. Yaa, bosan nye menunggu die abes memburok kan org negeri sendiri.
Ughh, aku tau niat die nak orang sedar tapi care die tu macam tak betol jea.
Kalau nak nasihat tu, nasihat je lah. Tak payah nak bukak cerite buruk budak sekolah lain.
Ape lahh, kan?

Lepas tu, pergi makan tengah hari.
Yang tinggal makan kat situ, kteorg dari TMS jea.
Budak sekolah laen, kene balik awal jadi, kteorg makan satu tempat jea.
Mane yang larat tu, makan lah banyak-banyak siket.

Bile keluar dari cafeteria, tengok bas sekolah dah takde.
Takpe, cikgu suruh naek bas lagi satu.
Memang lah tak grand macam bas sekolah tapi, boleh lah dudok.
Sempat lah aku capture gambar kawan-kawan aku dalam bas tu, hee.

Mule-mule Khaleeda ajak pegi rumah die tapi,
bile fikir balik susah lak kteorg dgn budak-budak hostel nak balik nanti.
Jadi, kteorg straight berhenti kat pekan Pilah tu.

Mase balik, plan nak pegi library tapi ibu tak kasi. OK.
Lepas tu, teros balik rumah dengan kawan-kawan. Heheee.
Dah balik rumah, rehat-rehat. Memang lah riuh siket, ramai. Hahahaa.
Tapi seronok lah, hehe.

Tak lame lepas tu, dapat tau yang ketue kelas mengate aku ponteng.
Hina betul pandangan die kat aku, kan?
Ape die fikir aku macam nie takde perasaan ke haa? Fikir logik lahh.
Menfitnah aku je lah keje engkau.

P/S : Jumaat - nmpak muke ketue kelas tu je dah buat aku takde selere nak masok kelas.



Comments

Popular posts from this blog

it is peaceful when no one text me,

hoho ten days to go and then i'm off to KMNS . oh well, if the teacher didn't make me sign up for this thing then i wouldn't be anywhere. perhaps. so, i am grateful. i have not yet eaten any proper meal - hungry. since i won't be around the next two weeks, i won't be able to watch Victorious which is currently my fav Nick tv programme . i was watching Cat and Trina licking their ice creams like they're already seeing heaven while Tory waited for the two to bring her the ointment. well, you see, Cat has this assignment on making a face to look hideous and she asked Tory for help and she said yes - she had to. later, Trina discovered that Cat had accidentally used this glue for industrial purposes only on Tory's face making her miserable for next hours . And suddenly the screen went pitch black and this note appeared. Connection is disturbed either because of rain or etc. i don't know. i am not a tv mechanic - i don't even know if that job even ex...

Of Feeling Too Comfortable

Evening, petty people. Hehe 💕 It sure has been awhile since i last post anything. Hm well, I actually got something to tell. I've been feeling good recently - goofy, funny, happy and whatnot. Things are going great if you'd ask. Still are. However, I believe I have not tell a single soul about this uneasiness I feel when I get to certain comfortable state. I do not fancy feeling comfortable, especially when it gets too comfortable. And suddenly, comfortable is not comforting at all. They say, things go bad when you get too happy. Not hoping for it to come true, well, who on their right mind would? But, you see, life has its ups and downs. Sometimes things go as you favour them to be and the other times things just do not favour you. **sigh Unfortunately, I've experienced a state where everything was frustrating. Feelings were frustrating, people were frustrating, appetite, campus, life, me. I, myself, was frustrating. I lost half of my life. It felt...

being the last on the first,

last friday i received a text informing me to check the interview result for Uitm . as my brother was using the ipad, i interupted him for a while. when i checked, i didn't get to be interviewed. haha. at least that was what i thought at that time. and the day went by. the next day i went to a birthday bash . woohoo. happy birthday, dearest Nael Iman . it was amazing, just like the last time. i enjoyed myself the most because there's variety of good food to choose from . yeah yeah. and, because everything is oh-so-overwhelming, i forgot to take photos. that night i even got the chance to meet  Aznil Hj. Nawawi . he's taller than what i once got in mind. oh yeah, i did take a picture with him. so that makes the ONLY photo i ever got from that night. haha. i did wait for the very last minute before he went to whereever he wanted to be next. hm, why am i always like that? next day, right after i got home from accompanying mom -...