Skip to main content

Hari Ini Dalam Sejarah


Assalamualaikum ( ! )



Yeah, dah masuk hari ke-3 sekolah sejak cuti hari raye. Hari Isnin, seronok jugak. Dah lame tak pegi sekolah, gerenti lah syok. Tapi tak makan dekat kantin sebab, UGHH, tak sempat nak beli nasi goreng. Aku mane makan mee yang peniaga kat kantin tu masak, euww. Tak menyelerakan langsung. Aku makan mee ibu aku jea. Wakaka, bajet je alasan. Pilihan lain yang ade, nasi lemak. Gosh, tak payah lah. Ngantok laa kalau perut kenyang sangat. Burrr..jadi, aku tak makan ape pun mase dekat kantin. Jalan pegi dekat koperasi, hm, tak ingat pun aku ade beli ape-ape makanan. HAHAA. Kalau dah takde ape-ape nak makan, yang seronok dapat jumpe kawan-kawan. Alhamdulillah.



Tak ingat bile tapi ade satu waktu - gap. Yeah, cikgu lambat masuk means boleh keluar kelas sekejap! Nak makan sangat dah nie! Lapar, lapar, lapar ! Jom lah, pegi ke kantin. Geledah kantin tu - jumpe roti with red beans. Hmm, fikir 25 kali baru beli kott. Haha, ni dah terjadi berpuluh kali - naik lenguh kaki kawan aku menunggu aku buat pilihan mase beli makanan. Cehh, baik betul kawan kau, Umirul ! Haha, of kos lah, di mana kan ku carik ganti~~ Hm, back to my story. Ugh. Ngap ngap ngap, masok perut. Ahh! Takde makne nye gigit 44 kali. Dah lambat nie. Lepas makan, straight masok kelas 4 IBK. Wakaaka, lambat? Aku bukan masuk kelas aku sendiri pun. Ciss. Kene tipu ke? Hehe, takpo lah. Untuk tahun nie je, hm, dah jemu tengok muke aku dalam kelas tu. Sampai cikgu pun dah tak heran kalau aku belajar same-same dengan diorg. Waka wakaa! Saye sayang member saye. Takleh kene pisah.



Okehh, cukup-cukup lah tu. Malam Selasa, ingat nak tido awal. Dah otw nak tdo pukul 10 lbh malam tu, hehe, tbe-tbe bleh plak ade kawan anta mesej tanye, " Esk pkai bju pe dow? " Hm, jawab aku, " Nta, cm bse la kott. Nk pkai bju pe lgi, ksot htam xde nk pkai unfrm. Tlg laa.." && so on. Malam tu mesej pasal pagi mase assembly pagi esok nak pkai baju ape. Hehe, ini rutin biase kott bagi kawan aku sorang nie. Aku jenis yang tak kisah. Kalau kene denda, tu mmg salah aku. Baju uniform? Banyak kali jadi hal. Tahun 2009, mane ade srikandi bername Umirul ni pakai baju uniform ape-ape. Baju skola ttap jadi idaman. Gwa pegi skola bukan nak fkir pasal baju ape wajib kene pkai, yg penting selesa. Denda? Dah tak rase ape kott. Mase Form 1, Form 2 pun takde lah lekat baju uniform dekat badan neh. Abes assembly melayang la baju uh. Hee, sangkut kat kerusi je,mne de cmpak-cmpak. Kesian eah baju uh? Kalau aku kene pilih jadi baju, hm, xkan pilih jadi uniform kokurikulum sekolah derr. Macam haram je bhai.



Tapi malam tadi lain, dah member lain pun plan nak pkai t-shirt uniform, takkan aku nak pakai baju Kelab Kewangan kesayangan tu jea kott. Sengal betul. Disebabkan ngantuk sampai tak sanggop nak fikir pasal esok pagi, aku teros berenti mesej && pegi tdo. Celik je mate, bergegas pegi masok bilik. Sambung tdo kejap. Hmm, alah bisa, tegal biase. Tak lame lepas tu bangon balik, carik baju KRS adik aku yang mase die skola rendah dulu. Gosh, tau tak? Baju tu macam baju baru! Tapi dy tulis, ' Tunas Kadet Remaja Sekolah blah blah blah.. '. Apo nak jadi, jadi lah. Yang penting, pakai baju. Nak pakai baju lain, belom iron lagi pulak. Duhhh..takpe takpe. Mandi, siap-siap, pakai baju. Dengan bangga pi tunjok kat adik, HAHAA. " bpak besa baju neh. bile last pakai? " Hm, tapi takpe lah, dengan tudung aku yang labuh neh, dah lme tak pkai tdung nie. Hee, sesuai la dengan baju besau. Alahh, kat sekola takde spe pasan pun. Weeeee!! Tudung saye hebat! Whehe, ada paham? Shh..



Balik tu, ehh, jap-jap. Dengar dekat assembly pagi tadi, " Sekolah kite nak buat contest cheerleading. Form 1, Form 2 && Form 4 kene masok ye! Gaye tarian buat lah yang bse-bse. Jangan lah yang tak bersopan. Bleh kunjung YouTube utk tengok cheerleaders menari. Tapi jgn tengok bende lain ye, Tuhan nmpak ape kmu buat. " Elehh, fikir ktorg neh otak ape? So, budak-budak neh sume dah bising pasal cikgu cakap macam tu dekat perhimpunan rasmi sekolah. && pesanan yang selebih nye tu, dengar lebih kurang macam, " Blah blah blah blah blah... " Dah, takde sape tumpukan perhatian. Sume leka dok menjeling-jeling, bergosip-gosip, bergelak ketawa, berterumbo ( spe org Melaka kat sini? ), terduduk-duduk atas rumput pun ada. These, always happen when the teachers screwed up. Can't help it, sometimes the teachers play the same tune in every assembly. Means that they don't have any other thing to say so, they bring up the previous topics. Don't blame me, ade orang buat kajian. OK?



Oh, my Dior ( ! )



You know what time is it? It's my bed time. GTG.



Comments

Popular posts from this blog

Yayy, Another Blogpost!

Hello, tiny Earthlings. 💗 I'm currently doing a correction for my thesis report. Oh it is so much convenient, actually, to post things via twitter because I can keep it short and simple and secret. By secret, I mean, not mentioning the real situation -- just some words of happy mood or frustration. Either one. **sigh This online banking web is annoying because it does not allow me to view my past transactions clearly. I hate that. I hate things that says "No" to me, basically. I'd like to check though. Do I have to get a copy from over-the-counter? Soooo high-tech. **sigh I'm happy. I'm eating again. My birthday for this year was a blast. I feel loved. Thank you to those who made it happened :) I've never had so many birthday wishes for a long time. Since January is a busy month, for everyone. So, yeah. Thank you for remembering and for caring enough to wish the already-happy me a happy birthday. I'm touched. You guys used your time on m...

Of Feeling Too Comfortable

Evening, petty people. Hehe 💕 It sure has been awhile since i last post anything. Hm well, I actually got something to tell. I've been feeling good recently - goofy, funny, happy and whatnot. Things are going great if you'd ask. Still are. However, I believe I have not tell a single soul about this uneasiness I feel when I get to certain comfortable state. I do not fancy feeling comfortable, especially when it gets too comfortable. And suddenly, comfortable is not comforting at all. They say, things go bad when you get too happy. Not hoping for it to come true, well, who on their right mind would? But, you see, life has its ups and downs. Sometimes things go as you favour them to be and the other times things just do not favour you. **sigh Unfortunately, I've experienced a state where everything was frustrating. Feelings were frustrating, people were frustrating, appetite, campus, life, me. I, myself, was frustrating. I lost half of my life. It felt...

everything for you in advance

pukul satu tadi baru lah habis tengok maher zain kat tv. haha. tiba-tiba teringat kat ustaz aku masa sekolah dulu. fizikal lebih kurang maher zain jugak tu. ada junior cakap muka macam pitbull tu. istighfar aku banyak-banyak. tergelak sikit pun ada jugak. sikit ke? yelah, ustaz muadzam sangat cerah orang nya. dia penah cakap kat classmate aku masa form 3 dulu, "saye lahir siang pasal tu putih. si r* lahir malam pasal tu gelap" masa tu memang aku terpaku lah. nak gelak macam serba salah pulak dah lelaki tu classmate aku jugak. && dia ada je dalam kelas masa tu. gelak nak taknak pun boleh lah. tak payah nak hipokrit sangat kan. nak gelak, gelak je lah kuat-kuat. motif aku cerita pasal dorg semua? sini sini. malam hari bila pegi rumah kawan, afifah. dah sampai situ tak sah kalau tak jamah cerita mak dia. sikit pun jadi. hoho. suka pegi rumah dia - peaceful . afifah's mom told me that she met my friend,ain while she was in town. ain was with her mother....