Skip to main content

Hostel Annual Dinner

Ooops! Tak bagitau pulak dah muat turun gambar ni.

Hahaa...baru lah kali pertame nak post entry pasal Annual Dinner asrama dekat sekolah tu. Sebelum ni tak penah pulak terniat nak ambik tahu. Tapi disebabkan tahun ni Form 4 tema lain dari yang lain, tibe-tibe minat lak nak ambik tahu. Mule-mule ingat nak tengok-tengok je gambar dorg waktu kat dewan sekolah tu, bile fikir dah lame tak buat entri, ape salah nye cakap sikit pasal hostelite sekolah aku tuu..wahahaa!

Aku? Aku penah duduk kat asrama tu. Jangan kan duduk, lalu sane, jalan sane, makan sane, lepak sane, baring sane, terlentang kat lantai dorm, gelak terbahak-bahak kat situ, sembahyang same-same, singgah toilet ramai-ramai, tukar baju, lepak sbelum koko sesi petang mule, buat assignment kat situ, seludup handphone lah bagai...tapi tak penah tido kat asrama tu. Aku sekadar memenuhkan keadaan je, tak bayar ape-ape pun. Untung gak ade member sudi bawak masuk asrama tu walaupun sbenarnye tak boleh, kan. Sejak Form 2 dah pandai menceroboh kawasan asrama (yeah, menceroboh bak kate cikgu). Aku ade gak sorang kawan, die dulu duduk asrama. Punye lah sekejap die duduk sane, lepas tu suke suki die je balik rumah tak inform kat warden. HAHAA, aku gelak je dengar cerite die. Die bagi alasan kuar asrama tu sebab die bosan duduk sane. Aku takde bantah ape-ape pun, sokong pun tak. Yelah, tak penah menginap kat hostel tu. Mane lah tau ape-ape..

Ade pulak jenis kawan, dah elok-elok sekolah sini. Dapat pulak dok asrama, taklah jauh kene ulang alik tiap-tiap hari. Tapi disebabkan die suke sangat keluar asrama, jadi cikgu pun tolong permudahkan lagi urusan. Terus blacklist name, takde nampak dah batang hidung die kat sekolah neh. Lagi satu kisah, yang ini boleh tahan lah. Tak sekejap sangat, tak lame sangat. Cukup bulan die masuk, cukup bulan die kuar. Soalan yang aku paling geli hati dengar waktu die tanye dalam bilik air, "Nak gosok gigi kat mane?". Mamai baru bangun tido kott...terkeluar pulak soalan mintak penyepak. Hehee, ini kalau die bace blog aku, gerenti die nak tumbuk aku. Tapi takpe, aku tak kisah. Biase lah risiko macam tu kalau nak cerita macam ni kat blog.

Berbalik pade Annual Dinner tadi, aku tak tau bile dorg buat majlis tu. Tau-tau dah je tersiar gambar kat Facebook. Bagos betul, takdelah rase ketinggalan sangat kalau terdengar cerita kat sekolah nanti. Kalau tak, buat muke paham je lah dengar cerita dorg. Kalau sebelum ni yang aku tau dorg buat Annual Dinner jauh dari skolah tapi tak tau ape dah jadi...tahun 2010 buat kat dewan sekolah je. Gerenti pendingin hawa takde, patut pun dalam gambar ade yang berpeluh-peluh sakan. HAHAHAAA...kesian korg yang berpeluh tu. Cehehee, bile tengok ade gambar orang luar, rase jelouse pun ade gak. Nak je pegi tengok, tapi dah lepas dah pun..tak kisah lah.

Hari ni, exam Kimia. Shit!! memang dalam bahse mat salleh pun..tapi ade certain istilah yang tak dapat aku translate kan dalam bahasa melayu. Hadap je lah soalan yang susah tu..objektif ade soalan sampai 50, sekali dapat sume yang kene buat banyak kire-kire. Geeshh, dah lah soalan berlambak. Mase tamat pukul 12.30pm, mase aku tengok jam dah pukul 12pm, aku baru je jawab soalan no.27. Ape lagi, laju je jari tekan kalkulator macam genius lah konon. Padahal mase dah singkat. Kalau nak hitamkan je mane-mane huruf A sampai D tu boleh, tapi aku taknak failed kimia nanti, jadi teruskan jugak buat calculation tu. Agak-agak sipi nak dekat pukul 12.30pm, aku pun siap jawab semua soalan. Betul ke tidak, tak tau lah. Keseluruhannye tadi, Chemystri paper 3 paling senang. Experiment memang senang sikit nak ingat berbanding dengan soalan lain. Esok kene jawab kertas Biology, harap-harap tak failed lah sebab sebelum ni dah failed. Yang aku dapat agak sekarang, result meningkat lagi dari exam sebelum ni terutama subjek Sejarah...best dow ulangkaji sejarah - sejarah Islam paling senang ingat, kan. Hehehee!!




Comments

Popular posts from this blog

it is peaceful when no one text me,

hoho ten days to go and then i'm off to KMNS . oh well, if the teacher didn't make me sign up for this thing then i wouldn't be anywhere. perhaps. so, i am grateful. i have not yet eaten any proper meal - hungry. since i won't be around the next two weeks, i won't be able to watch Victorious which is currently my fav Nick tv programme . i was watching Cat and Trina licking their ice creams like they're already seeing heaven while Tory waited for the two to bring her the ointment. well, you see, Cat has this assignment on making a face to look hideous and she asked Tory for help and she said yes - she had to. later, Trina discovered that Cat had accidentally used this glue for industrial purposes only on Tory's face making her miserable for next hours . And suddenly the screen went pitch black and this note appeared. Connection is disturbed either because of rain or etc. i don't know. i am not a tv mechanic - i don't even know if that job even ex...

Of Feeling Too Comfortable

Evening, petty people. Hehe 💕 It sure has been awhile since i last post anything. Hm well, I actually got something to tell. I've been feeling good recently - goofy, funny, happy and whatnot. Things are going great if you'd ask. Still are. However, I believe I have not tell a single soul about this uneasiness I feel when I get to certain comfortable state. I do not fancy feeling comfortable, especially when it gets too comfortable. And suddenly, comfortable is not comforting at all. They say, things go bad when you get too happy. Not hoping for it to come true, well, who on their right mind would? But, you see, life has its ups and downs. Sometimes things go as you favour them to be and the other times things just do not favour you. **sigh Unfortunately, I've experienced a state where everything was frustrating. Feelings were frustrating, people were frustrating, appetite, campus, life, me. I, myself, was frustrating. I lost half of my life. It felt...

being the last on the first,

last friday i received a text informing me to check the interview result for Uitm . as my brother was using the ipad, i interupted him for a while. when i checked, i didn't get to be interviewed. haha. at least that was what i thought at that time. and the day went by. the next day i went to a birthday bash . woohoo. happy birthday, dearest Nael Iman . it was amazing, just like the last time. i enjoyed myself the most because there's variety of good food to choose from . yeah yeah. and, because everything is oh-so-overwhelming, i forgot to take photos. that night i even got the chance to meet  Aznil Hj. Nawawi . he's taller than what i once got in mind. oh yeah, i did take a picture with him. so that makes the ONLY photo i ever got from that night. haha. i did wait for the very last minute before he went to whereever he wanted to be next. hm, why am i always like that? next day, right after i got home from accompanying mom -...