Skip to main content

Wisdom Teeth



I'd never thought that my wisdom teeth would grow this fast.

Baru 16 tahun kott. Tak sangka pulak boleh awal macam nie, hahaa.

Kata orang, wisdom teeth yang dah tumbuh menunjukkan kematangan seseorang.

Cehhh..boleh percaye ke? Aku pulak tu..

Tak kisah lah. Nak peduli apa pun, dah dia suka nak tumbuh waktu ni, suka hati lah.

Masa awal-awal dulu, aku ingatkan sakit gigi.

Bagai nak kiamat aku kurangkan makan benda-benda manis untuk 1 minggu.

Lepas tu, siap pergi jumpa dentist untuk buat check-up.

Doktor tu pun tanye, "Nak cek gigi saje?"

"Yepp...gigi belakang ni tak selesa pulak." Ughh, memang tak selesa. Nak makan pun tak senang.

Aku fikir waktu tu, minggu depan dah nak mid-year exam.

Lagi nak sakit gigi waktu ni, pasal tu pegi buat check-up bagai.

Tak sanggup sakit gigi waktu exam doww. Esp subjek add maths, hahahahaa.

Mungkin doktor tu senyum dari sebalik topeng dia tu. Cakap,





"Ooh, adik. Ni ade gigi baru nak tumbuh nie. Bukan sakit gigi. Nak
ambik ubat tak?"

"Gigi baru? Hmmm?" Gigi ape lambat sangat tumbuh nie..?

"Haa, yelah. Gigi geraham bongsu namenya. Adik dah matanglah, dah
ade gigi nie."


"Oooo...Ookehh.."

"Kalau sakit lagi boleh ambik ubat sekarang. Nak?"

"Hmmm..takpe lah." Lagi 2 hari puasa mula, kalau 1 hari kena telan
4 kali? Tak dapat tuu..


"OK, kalau macam tu...dah sudah."

"Terime kasih."

"Same-same."

Selain dari tu, doktor gigi tu pun ade bagitahu yang kita sakit gigi bila exam dah dekat jugak.

Hm, itu aku dah dengar tahun lepas.

Tiap-tiap tahun pegi cek gigi budak nie, sayang betul kat gigi-gigi dia nie. HAHAA

Dah tentu lah, kan. Siape tak sayang kat gigi sendiri?

Entah kenape tibe-tibe ada yang belikan ubat gigi Sparkle tu.

Tak sparkle pun gigi aku. Nak gune Colgate Total balekk..!

Sekarang pun gigi rase tak selesa, hahaa. Along aku pun baru-baru dapat wisdom teeth dia.

Kenape aku awal sangat? Hahaa.

Infact, dah tanye kat dalam kelas. Aku lah orang pertame yang ade gigi neh.

Diorang tak jeles tapi ade yang tanye, "Kenape kau awal sangat?"

Diorang kate gigi tu sepatutnye mula tumbuh sekitar umur 20 tahun je. Wow.

Memang awal. Bangge lah sikit, tapi sakit. Ughh...

Untung je dah akhir tahun, kalau aku nak berguling sakit pun boleh je kat rumah sendiri.

Hahahaa. Yeah yeah, lupe nak cerita pasal nie.



Minggu lepas, Tingkatan 4 diarahkan buat amali sembelih menyembelih neh.

Seronok lah jugak. Yeah yeah, memang pun.

Mane tak nye, aku excited masa mula-mula ustaz bagi mukadimah pasal sembelih tu.

Tapi, bila kawan aku suruh pegang sendiri burung puyuh tu dia macam takut kat aku je.

HAHAHAA!! Tak lah, aku yang tibe-tibe geli nak pegang dia.

Sebab sebelum tu, ada budak dari kelas 4 Ibn Majjah dapat present free,free je dari burung tu.

Aihhh!! Jangan buat kat aku macam tu, kalau tak, aku campak burung tu ke tanah.

Kawan aku due orang tu dah tergelak besar je tengok aku.

Sesungguhnye, Umirul baru lepas memalukan diri sediri. Sial betul, hilang macho aku kejap.

Tapi sekali je aku jatuhkan air muka sendiri.

Lepas tu, aku pegang lah burung tu betul-betul macam kawan aku ajar.

Masa tu, memang aku mendengar kata dow. Sepatah-sepatah aku ikut cakap jejaka depan muka aku tu.

Orang yang takde pengalaman, macam ni lah rupenye.

Tapi, I learn only from the best, yeah. Kawan sorang nie dah biase menyembelih haiwan.

Good gracious! Masa mula-mula aku pun pelik mane dia dapat stok haiwan-haiwan yang jadi mangsa tu. Rupe-rupe nyee...

Hm, lepas aku elok-elok pegang burung tu, dengar "Yess! Aku nak sembelih dulu, yeh?"

"Okeh, taro hal lah. Ambik ler alatan nye." Tunjuk gune mate je, tangan dah tak cukup pulak.

Jadi, ada 4 pasang mata je yang tengok aku menyembelih rase nye.

Umirul, Salamah, Shumul, Zul Azmi.

Sampai kat turn aku, tak sabar-sabar lagi. Salamah pilihkan burung.

Shumul dengan Zul Azmi pulak tolong cek-cek kan betul ke tak care aku pegang burung tu.

Tak sabar-sabar nie, tapi pisau tak kena-kena jugak kat kulit burung tu. Hahaa.

"Wei, cepat lah. Terseksa burung neh.", "Dia dah rela dah tu."

Sebelum menyembelih, aku isyaratkan flying kiss je kat burung puyuh tu. HAHAA

Baca niat. Allahu akbar, Allahu akbar!

*throat cutting sound effect*

Innalillahi wa innalillahi raaji'un. Tamat lah riwayat si burung puyuh di tangan Umirul.

HALAL untuk dimakan yawww!

Comments

Popular posts from this blog

it is peaceful when no one text me,

hoho ten days to go and then i'm off to KMNS . oh well, if the teacher didn't make me sign up for this thing then i wouldn't be anywhere. perhaps. so, i am grateful. i have not yet eaten any proper meal - hungry. since i won't be around the next two weeks, i won't be able to watch Victorious which is currently my fav Nick tv programme . i was watching Cat and Trina licking their ice creams like they're already seeing heaven while Tory waited for the two to bring her the ointment. well, you see, Cat has this assignment on making a face to look hideous and she asked Tory for help and she said yes - she had to. later, Trina discovered that Cat had accidentally used this glue for industrial purposes only on Tory's face making her miserable for next hours . And suddenly the screen went pitch black and this note appeared. Connection is disturbed either because of rain or etc. i don't know. i am not a tv mechanic - i don't even know if that job even ex...

Of Feeling Too Comfortable

Evening, petty people. Hehe 💕 It sure has been awhile since i last post anything. Hm well, I actually got something to tell. I've been feeling good recently - goofy, funny, happy and whatnot. Things are going great if you'd ask. Still are. However, I believe I have not tell a single soul about this uneasiness I feel when I get to certain comfortable state. I do not fancy feeling comfortable, especially when it gets too comfortable. And suddenly, comfortable is not comforting at all. They say, things go bad when you get too happy. Not hoping for it to come true, well, who on their right mind would? But, you see, life has its ups and downs. Sometimes things go as you favour them to be and the other times things just do not favour you. **sigh Unfortunately, I've experienced a state where everything was frustrating. Feelings were frustrating, people were frustrating, appetite, campus, life, me. I, myself, was frustrating. I lost half of my life. It felt...

being the last on the first,

last friday i received a text informing me to check the interview result for Uitm . as my brother was using the ipad, i interupted him for a while. when i checked, i didn't get to be interviewed. haha. at least that was what i thought at that time. and the day went by. the next day i went to a birthday bash . woohoo. happy birthday, dearest Nael Iman . it was amazing, just like the last time. i enjoyed myself the most because there's variety of good food to choose from . yeah yeah. and, because everything is oh-so-overwhelming, i forgot to take photos. that night i even got the chance to meet  Aznil Hj. Nawawi . he's taller than what i once got in mind. oh yeah, i did take a picture with him. so that makes the ONLY photo i ever got from that night. haha. i did wait for the very last minute before he went to whereever he wanted to be next. hm, why am i always like that? next day, right after i got home from accompanying mom -...