Skip to main content

anime, manga and all that matters

hm. dah berkurun rasanya sejak dapat tawaran sambung belajar dekat matrikulasi tapi aku belom mula packing lagi ni. bahkan yuran untuk program pst belom dibayar haha && akaun giro belom dibuka means rm50 masih lagi save. hohh. semalam text kawan then, dia cakap,

"apa kau ingat kita pegi berkelah tiga hari dua malam dekat pd ke?"



tolonglah jangan buat hal, kan? aku memang cepat je jawab, "tak tak, nanti aku pack okay." lepas tu baru semua cool down. yeah. tapi temperature kat area daerah ni je yang tak berapa nak reti cool down. puas aku menahan panas kadang tu. ehh memang panas lah sekarang tapi alhamdulillah kadang hujan turun jugak. bumi ni basah lah jugak. merasa lah tengok baju dekat ampaian tak kering hehe.

apa pasal lah makin panas. dulu aku tak reti rasa panas tahu tak? yeah yeah.

hari ni aku mula lah gerak gempur nak pegi matrik hehe. ye, hari ni akan mula packing tapi bukan sekarang. nak tahu kenapa tak mula semalam? suppose semalam dah mula sebenarnya but then, leka baca komik sampai petang. wooha wooha. tengok dah dekat pukul empat petang. ibu pun tanya,

"tak panaskan apa hari ni? sabarnya budak ni."



yeah. watlek watpeace bak kata member hehe. nasi pun tak masak lagi masa tu. memang duduk rumah guling sambil baca komik je haha. malam tu sambung lagi baca komik sampai sebelum tido. yeah, dah aim ni nak baca manga shoujo tu sebelum masuk matrik then nak habis kan anime Kill Me Baby - washoi washoi !

gilaa dow anime tu haha. aku recommend semua bloggers untuk tengok ^^

memang rasa semalam masa dipenuhi dengan benda bermanfaat lah kan haha. masa leka browse manga kat web tu, ingat nak baca Barajou no Kiss tapi update baru belom ada. then, nak baca Stardust Wink - pun belom update. jadi lepas tu baca lah Watashi ni xx Shinasai sampai chapter 37. mula kan ingat tu manga dari anime Inu x Boku SS sebab watak perempuan tu lebih kurang sama. yeah tapi seriously memang manga Inu x Boku SS tu tajuk dia lain - tak sama dengan tajuk anime. yang itu pun best. sebelom ni baca Kaichou wa Maid sama! tapi sebab dah tengok anime sampai habis jadi tak habis baca pun takpe. haha malam tadi tetiba teringat nak baca Hiyokoi - sangat best sebab update sangat cepat - ini pun nak recommend sebab lukisan sangat lah comel. kat atas tu gambar Hiyorin. kalau dah heroin comel macam tu boyfie kena lah hensem kan?

jealous sebab belom boleh melukis secantik tu. yeah walaupun lukisan aku kira lawa lah jugak - penat lukis tu, puji lah sikit boleh tak - tapi tak konsisten sebab ikut mood jugak. kadang bila malas tu semua rasa tak kena je. biasa prob mata kiri akan berada bawah sikit daripada mata kanan - lukisan tu lah, bukan mata aku lah hehe. tapi tak kisah sebab Haruta Nana pun tak mula komik dia dengan lukisan yang tetiba teros cantik sangat but then, sampai kat manga love mail(silap tajuk rasanya) && Love Berrish tu teros cantik sampai ke Stardust Wink.

tak puas hati sebab barajou tu lembab sangat update dia - lukisan lawa nak mati - tiap kali aku pegi tengok masih lagi kat chapter Othello. cepat lah update, rindu tengok si red rose, Higa Kaede =,=

anime inu x boku secret service belom habis tengok lagi. hehe tetiba teringat catching fire pun tak habis baca lagi - tapi tu novel, sabar lah dulu. minggu lepas rabell datang rumah - memang bercakap je lah kerja masa tu. hehe makan pun tak lupa. paling takleh lupa dia cerita masa dia kali pertama drive lah - baiknya peanut kasi rabell drive kereta dia. kalau lah aku yang drive, uhm, bahaya. rabell ada jugak cerita pasal kerja dia dekat alamanda sana. hm ramai kawan kata kerja penat. orang baru kan hehe aku pun belom ada pengalaman. kalau tolong cikgu dekat koperasi dapat tiga ringgit sebulan masa sekolah rendah dulu ada lah, kira ke? itu pun duit guna untuk beli makanan je haha. dulu masa sekolah rendah selalu balik lambat pasal tu lapar je asik.

alah, lepas ni jarang dapat post apa-apa hehe biarlah panjang sikit entri ni. takde sakap omputeh pun, senang paham kan haha. siapa nak baca entri panjang macam ni =,=

21 May - happy 18th birthday nur ain hidayah

Comments

Popular posts from this blog

it is peaceful when no one text me,

hoho ten days to go and then i'm off to KMNS . oh well, if the teacher didn't make me sign up for this thing then i wouldn't be anywhere. perhaps. so, i am grateful. i have not yet eaten any proper meal - hungry. since i won't be around the next two weeks, i won't be able to watch Victorious which is currently my fav Nick tv programme . i was watching Cat and Trina licking their ice creams like they're already seeing heaven while Tory waited for the two to bring her the ointment. well, you see, Cat has this assignment on making a face to look hideous and she asked Tory for help and she said yes - she had to. later, Trina discovered that Cat had accidentally used this glue for industrial purposes only on Tory's face making her miserable for next hours . And suddenly the screen went pitch black and this note appeared. Connection is disturbed either because of rain or etc. i don't know. i am not a tv mechanic - i don't even know if that job even ex...

Of Feeling Too Comfortable

Evening, petty people. Hehe 💕 It sure has been awhile since i last post anything. Hm well, I actually got something to tell. I've been feeling good recently - goofy, funny, happy and whatnot. Things are going great if you'd ask. Still are. However, I believe I have not tell a single soul about this uneasiness I feel when I get to certain comfortable state. I do not fancy feeling comfortable, especially when it gets too comfortable. And suddenly, comfortable is not comforting at all. They say, things go bad when you get too happy. Not hoping for it to come true, well, who on their right mind would? But, you see, life has its ups and downs. Sometimes things go as you favour them to be and the other times things just do not favour you. **sigh Unfortunately, I've experienced a state where everything was frustrating. Feelings were frustrating, people were frustrating, appetite, campus, life, me. I, myself, was frustrating. I lost half of my life. It felt...

being the last on the first,

last friday i received a text informing me to check the interview result for Uitm . as my brother was using the ipad, i interupted him for a while. when i checked, i didn't get to be interviewed. haha. at least that was what i thought at that time. and the day went by. the next day i went to a birthday bash . woohoo. happy birthday, dearest Nael Iman . it was amazing, just like the last time. i enjoyed myself the most because there's variety of good food to choose from . yeah yeah. and, because everything is oh-so-overwhelming, i forgot to take photos. that night i even got the chance to meet  Aznil Hj. Nawawi . he's taller than what i once got in mind. oh yeah, i did take a picture with him. so that makes the ONLY photo i ever got from that night. haha. i did wait for the very last minute before he went to whereever he wanted to be next. hm, why am i always like that? next day, right after i got home from accompanying mom -...