Skip to main content

Exam's Finished and I'm going to REST!!

O-M-G!!

If you can't read the title, it's "Exam's Finished and I'm going to REST!!" !

Allow me to speak in Bahasa Malaysia. I'm going to enjoy myself today but, I'm fasting. Huhu! and I had promised myself that If I got 8 "A"s, I'm going to fast for one day. It's not a hard job to fast or anything. I might enjoy fasting If I really get 8 AAAAAAAA. Yup!

Wlaupe pun, hari ni aku puase. Hm. Puasa 6. Hahaha! Aku tak penah buat puase sunat sbelum ni. Jadi, ni kali pertame lah aku buat puase sunat. Hari ni baru je hari pertame aku puase sunat. Hoho! Exam habis hari ni, aku akan makan bile Maghrib nanti. Mase tu lah aku akan celebrate exam akhir tahun abes. skarang tak leh.

Tadi kat skola, aku dok je kat kerusi aku. Hm. Jawab kertas exam, duduk, pegang pensel, ambik pemadam, carik protractor, gune jangka lukis, tekan kalkulator [ehh..tu semalam], dan jugak bual2 skit dgn member sbelah lepas siap paper tu. Sbena nye mane leh ckap wktu periksa tpi, dah lah boring nak tunggu mase habis. Wlaupun tak sampai 15 minit kena tunggu - tapi bosan.

Budak yang dok kat sbelah kanan kawan aku yang dok dpn tu pulak asik nak tanye jwapan. Tanye lah kat bdak yg b'sebelah dgn die tuu. budak dpan die ke, blakang die ke. Jap, yang blakang die tu dok sbelah aku. Tak leh, tak leh, tak leh. Nanti aku terganggu lak nak buat aku punye paper. Hm. Senang citer, die tanye lah sesape yang jauhhhhhhhhhhhhh dari aku. Hhahaaaa!!

Hehe! Sbenanye member yang dok sbelah aku tu pun ade gak tanye aku soklan Science tadi tapi takpe lah gak. Sekurang2 nye berpade-pade lah die tanye. Waktu aku tgh tak jawab soklan, waktu aku menung2, waktu aku bosan2, waktu aku dah siapkan paper aku. Haha! Klo die tanye wktu aku tengah b'fikir, mustahil aku jawab kowt. Aku buat tak tawu aje. Hehehee..

Wey, apsal lak aku citer psal bnda yang tak menyenangkan nie??!!

Hm. Itu citer psal waktu exam. Skrng citer psl aku dgn Khaleeda kat depan padang skola lak. Tapi, sbelum tu.. kite citer psal aku dgn die tolong Cikgu Rahim lekatkan gambar kat papan kenyataan skola yang kat tepi kantin skola tu. Kiteorang tengok2 lah gmbar tu, tolong ckgu susun kan, tlong cikgu ambikkan utk tampal kat situ, bagai lah..

Jadi, kesimpulan nye skarang ni - aku dgn khaleeda lah orang pertame yang tengok gmbar2 tu sume. Nikmat wey. Pastu ade lah bdak kelas sbelah yg asik2 gmbar dieorg je ade. MARKET lah due orang tuu. Dah laa tadi sorang ambik purse aku bawak pegi mane arah ntah. Untung duit kelas dgn duit perdagangan dan duit tusyen aku tak hilang. Mane aku nak carik ganti kalau hilang. Takde mase aku nak pegi mintak balik...[ade kowt, yelaa dh abes exam]. Tapi tadi kat skola lagi die dh pulangkan sebelum aku angkat kaki. Tawu pulak nak pulangkan - hm, yelaa. tawu ambik, tawu lah pulangkan. Hahaha!

Lepas nie datang skola, merayau-rayau...oh, TIDAK! aku akan maen2 kat dlm kelas lah. Ape lagi klo tak ckap dgn ana, gelak dgn khaleeda, kcau2 adhi, kejar2 dgn ain, maen2 dgn salamah, bual2 dgn fizah, sengehh2 dgn raje, duduk2 dgn ain [khairunnisa]. Ohh! Padat jadual aku kat skola. Kalau lah cikgu msuk, cancel lah satu persatu. oohh............tu lagi bosan.

Kisah aku kat depan padang skola dgn Khaleeda tu pendek je. Aku gelak2 dengan die - sibuk melambai orang lalu lalang sebab kiteorang tak balik2. Ohh.. betape penat tunggu orang tu.

Comments

Popular posts from this blog

...So Cute Kids Necklace...

Hmm. Check out these cute hand painted wood doll pendants from Little Pink Possies, which are inspired by vintage peg and clothespin dolls. Perfect accessory for little girls! Measuring 2 inches from top to bottom and hangs from a coordinating 12.5-inch satin cord, each posy girl pendant is entirely customizable as you choose her hair color and the letter you would like her to wear on her little heart necklace. And they have a name! Miss Quinn, Miss Hanna, Miss Polly, Miss Penelope…Actually I think they would look cute on bags too. Little posy girl pendants are US$15 each and they’re available for international order.

Mostly Just Showing Some Respect.

"Why are you wearing that?" "Oh mesti kelas lecturer tu kan, haa kena la hipokrit sikit ye tak" Omg, you should stop manipulating on how I dress. Okay, the best answer I can give you is; it depends. Yeah. Depends on the way you're thinking - whether you think positively or not, I mean. Since years ago, there are going to be days where you will find me wearing "tudung labuh" and the other times I do not. During matriculation days, people are okay with that. The girls like it and they take pictures with me wearing that. They even lend me theirs so they can see me wear one. It was nice. The point is, why is some of you make fun of me wearing it during university? I am not okay with that. This is one of the reason why I dislike the students here - they think they are so big they can simply laugh at clothes I'm comfortable in. Ugh Well, to get even, all I can think is that they are culture-shock pricks. Suddenly getting the chance t

A Different Prospect.

In the name of the Most Generous and the Most Merciful. 💕 " Pabila tertutupnya mata si ibu maka tertutuplah satu pintu nikmat iaitu doa ibu ." There's a lot to say from the way that phrase sounded. Well, it depends. I am known to appear happy and smiley at all times since I was small. From my own observation, the way people see me depends on the way I brought myself. As I enjoy joking around, acting silly, pulling pranks on my friends and have always been living in this happy bubble of mine, I actually spend very little time being sad or think about the problems that I must have had. Perhaps that is why it is very rare to see me not in the mood, except if I'm a bit too hungry or that I do not get enough sleep. Yep, I tend to appear a little grumpy from lack of sleep. Basically, that's how I bring myself around people and how I'd like people to view me. After mom's passing, I seldom take most of people's words to heart. And, it's