Skip to main content

a happy day

weeee!

I hav been through dis weekdays happily and i'm glad dat the days went smoothly enjoyable..

Hari isnin, mule minggu ke-2 persekolahan. Wahh, rase mcm dah terlambat untuk sesuatu - rase mcm dah terlupe buat sesuatu. Tak lame lagi dah nak masuk bulan 2 doww, gler kejap tempoh 1 bulan tu kan. Wlaupun hari neh baru hari yg ke-16 dalam bulan Januari, tapi aku rase mcm dah akhir tahun. Pelik kan.. Tapi ape2 pun aku rase aku dah alami satu minggu yang menyeronokan wlaupun kaki aku tengah saket neh kan..isnin ade perhimpunan, satu perkare biase yang terjadi di pagi hari kat skola. Ade sesetengah murid tak suke perhimpunan, ade yang ambik keputusan untuk ponteng je terus dan bagi budak cm aku lak, kteorg xkesahh pun tapi, klo nak b'ucap tu b'pade2 lahh. Klo tak aku pun rase mcm nak angkat kaki yee. Bukan nak bgi 'flying kick' kat sspe yang b'ucap uhh, tpi angkat kaki t'ingin nak msuk kelas. Lagipun, klo nak buat perhimpunan buat lah tapi perhimpunan hari isnin neh, cikgu cerite lah pasal bende2 yang baik2 ye. Takyah laa citer bende2 nakal yg kteorg buat. Hal buang smpah merate2, xanta pinggan ke tmpt sptutnye, etc. Bende dah jadi, nak buat cmne. Nak ungkit2 tu kan tak baekk. Tukar laa dgn acare bagi hadiah utk kejayaan pelajar skola neh ke, pe ke. Bagi sijil ke..baru lah b'semangat nk mule kan hari2 b'skola.

Aku tak suke betul ckgu komen mcm2 wktu pagi isnin neh. Hilang mood nk dtg skola. Pe lgi nak hadap lgi 4 hari kat skola an. Wakakakakakaa...Naseb baekk skola TMS tak sllu buat cmtu. Tu sebb aku suke datang skola. Selain dpt belajar, jmpe ckgu, etc, dapat jmpe kawan prkare best yg sllu aku tunggu wktu skola. Lehh kate b'kawan tu pun blaja kat skola gak kan..pasal tu taleyh miss skola. Selain miss blaja, ckgu, etc..nnt miss kgkawan gak. Wahhahaa.

Hari isnin hari tu, de byk bnde nak kne uruskan. T'msuk lah hal2 classmate aku. Dah jdi bndahari neh, nk kene lak kumpul duit kelas dll. Nak fotostat tu, ni...hm, tahun lps aku buat tak tau je. Plus, tahun lps penolong ketue kelas rajenn jdi aku xyah lahh nak mem-busy-kan diri. Tahun neh laen, aku dh b'motivasi ckit. Wakkkakaa! Hm, hari selase petang ade latihan merentas desa. Pagi tu ade PJ, jdi ckgu ajak buat p'sedian. Stretching, dll. Aku xsuke...aaahh! Xde lah tahap benci buat stretching tpi, aku xpenah buat step2 baru ala2 yoga yg ckgu ajar tuu. Saket2 pinggang aku. Sereng kepale neh aku rse. Hahhhaahaa..*gurau

Hm..hari Rabu pagi ade koko. Ntah pe hal ntah buat koko wktu pagi tahun nehh..tau lah ptg2 wktu baekk utk lari koko an. Dah laa skola nie byk tempat polos. Senang2 leh kuar, senang2 leh masuk. Hahhhaa. Klo de barang skola hilang, xmustahil kne curik kat org luar tpi, kbykan port2 ponteng koko neh, umat2 TMS je yg tau. Org luar xnmpak klo dy xcarik.. Dah r tuu.,smpai sini je aku dpt tules. Dah malam laa, penat sgt. Kaki neh lum sembuh lgi sbb lari 5km hri tuu. Hehee.. Ciao!

Comments

Popular posts from this blog

it is peaceful when no one text me,

hoho ten days to go and then i'm off to KMNS . oh well, if the teacher didn't make me sign up for this thing then i wouldn't be anywhere. perhaps. so, i am grateful. i have not yet eaten any proper meal - hungry. since i won't be around the next two weeks, i won't be able to watch Victorious which is currently my fav Nick tv programme . i was watching Cat and Trina licking their ice creams like they're already seeing heaven while Tory waited for the two to bring her the ointment. well, you see, Cat has this assignment on making a face to look hideous and she asked Tory for help and she said yes - she had to. later, Trina discovered that Cat had accidentally used this glue for industrial purposes only on Tory's face making her miserable for next hours . And suddenly the screen went pitch black and this note appeared. Connection is disturbed either because of rain or etc. i don't know. i am not a tv mechanic - i don't even know if that job even ex...

Of Feeling Too Comfortable

Evening, petty people. Hehe 💕 It sure has been awhile since i last post anything. Hm well, I actually got something to tell. I've been feeling good recently - goofy, funny, happy and whatnot. Things are going great if you'd ask. Still are. However, I believe I have not tell a single soul about this uneasiness I feel when I get to certain comfortable state. I do not fancy feeling comfortable, especially when it gets too comfortable. And suddenly, comfortable is not comforting at all. They say, things go bad when you get too happy. Not hoping for it to come true, well, who on their right mind would? But, you see, life has its ups and downs. Sometimes things go as you favour them to be and the other times things just do not favour you. **sigh Unfortunately, I've experienced a state where everything was frustrating. Feelings were frustrating, people were frustrating, appetite, campus, life, me. I, myself, was frustrating. I lost half of my life. It felt...

being the last on the first,

last friday i received a text informing me to check the interview result for Uitm . as my brother was using the ipad, i interupted him for a while. when i checked, i didn't get to be interviewed. haha. at least that was what i thought at that time. and the day went by. the next day i went to a birthday bash . woohoo. happy birthday, dearest Nael Iman . it was amazing, just like the last time. i enjoyed myself the most because there's variety of good food to choose from . yeah yeah. and, because everything is oh-so-overwhelming, i forgot to take photos. that night i even got the chance to meet  Aznil Hj. Nawawi . he's taller than what i once got in mind. oh yeah, i did take a picture with him. so that makes the ONLY photo i ever got from that night. haha. i did wait for the very last minute before he went to whereever he wanted to be next. hm, why am i always like that? next day, right after i got home from accompanying mom -...