Skip to main content

a monday morning

haaa.
today i woke up pretty early (for a holiday),
at about 6:01 in the morning.
i heard the song from my phone lahh.
pasal tu i got up from my bed nk gi solat.
if not, i must have been terlantar till matahari tergelincir.
hahahaa. maybe not.
if so, dah kene marah sbelum tengah hari.
tu je lahh hidup aku bila datang musim cuti.
esp cuti yang long distance cm nie. hehe.
ntah ape ayat, an??
aduhh. sbena nye aku dah taa tau nak wat ape.
pagi tadi dah siap kan keje sejarah.
pstu, susun buku.
mood aku nak pegy skola je sbb klo taa pegy rase mcm buang mase.
rumah ney rmai penghuni tapi ntah knpe rase sunyi.
pasal tu aku jdi cmnie. hahaa
.

bila boredom melanda, aku pun senyum sensorang.
hahaa. buat muke stok kene maki.
mesty ade yang menyampah, pstu baling nwspper kat aku.
hmm, same je dieorg dgn newsvendor tuu.
pagi2 nak campak paper, saje nak suro aku melutut ke tanah,
dgn baju skola yang aku dah siap2 iron tuu. hehe!
haaa, sbena nye aku taa tau nk cerite ape.
bila laa lagi skola nak start neyy???!!
woyy, copat ahh habes cuti ney!

semalam lepas balik kelas,
ibu ade cakap nak gi mane ntah esok.
aku plan nak ikut je lahh. nak makan coklat.
dah lame perut ney taa isik dgn coklat.
huu.. i'm missing u lahh, bebeyh!
bayangkan, betape gembira nye tummy aku ney bile kne sumbat dgn coklat.
hahaa. tau tak npe aku ttbe stop mkan coklat??
sbb, start skola hari tu aku gi balun minggu2 makan lollypop.
kawan-kawan aku lah, baik hati.
tiap2 pagi aku masuk kelas, 'umi, nah lollypop!' lalu cmpak kat aku.
pstu, tiap kali balik nak melantak KitKat adik aku.
dah habes sume tu, aku cekik pulak Toblerone aku.
hahaa. saje je abes kan org punye dlu.
ape nak buat, mate aku taleyh nmpak coklat dpn mate.
harus ambik, mesty!
pstu, ayah gi Sabah. aku habiskan coklat Nestle dlm peti sejuk.
sape punye ntah. adik aku kowt..
dlm waktu yang same, tiap2 pagi disediakan lolipop.hahaa!
ayah pun balik dgn Toblerone lalu aku lah yg makan.
aihh..mcm tau2 aje aku dah kehabisan coklat kat rumah.
lepas tu,

nightmare pun mule, aku ditakdirkan taleyh terime makanan manis lagi.
buat bberape ketika lahh.
taa tau lah kenape. aku saket gigi rase nye.
tapi alhamdulillah, taade satu pun kene cabut. aku pun xgi cek.
sebab takde nawaitu punn. har, har, har!

sekarang,
aku dah mule makan bnde2 manis tu sume.
ape2 yang ade, gigit aje.
aku sayang perut aku ney sbena nye.
ape diye mintak, sume aku kasi.
hmm, aku jage diye bagai menatang minyak yg penuh.
taa smpy hati rase nye nk tnggal kn diye menyanyi dgn melodi penuh syahdu.
hahahahahaahahahaaa!!!
*ape aku merepek ney. bosann kan.

tadi, aku dgn adik leka tergelak-gelak dpn komputer.
hahahahaa. bila dah tengok 'Happy Tree Friends' cm tu lahh.
knpe lah ditakdirkan stuff animal yang begitu comel bernasib malang.
sesekali, bagai nak vomit 58 kali pun ade jugak tpi,
lawak lahh!! hahahahahaa!!
aduhh, suke nye..

;DD

Comments

Popular posts from this blog

...So Cute Kids Necklace...

Hmm. Check out these cute hand painted wood doll pendants from Little Pink Possies, which are inspired by vintage peg and clothespin dolls. Perfect accessory for little girls! Measuring 2 inches from top to bottom and hangs from a coordinating 12.5-inch satin cord, each posy girl pendant is entirely customizable as you choose her hair color and the letter you would like her to wear on her little heart necklace. And they have a name! Miss Quinn, Miss Hanna, Miss Polly, Miss Penelope…Actually I think they would look cute on bags too. Little posy girl pendants are US$15 each and they’re available for international order.

Mostly Just Showing Some Respect.

"Why are you wearing that?" "Oh mesti kelas lecturer tu kan, haa kena la hipokrit sikit ye tak" Omg, you should stop manipulating on how I dress. Okay, the best answer I can give you is; it depends. Yeah. Depends on the way you're thinking - whether you think positively or not, I mean. Since years ago, there are going to be days where you will find me wearing "tudung labuh" and the other times I do not. During matriculation days, people are okay with that. The girls like it and they take pictures with me wearing that. They even lend me theirs so they can see me wear one. It was nice. The point is, why is some of you make fun of me wearing it during university? I am not okay with that. This is one of the reason why I dislike the students here - they think they are so big they can simply laugh at clothes I'm comfortable in. Ugh Well, to get even, all I can think is that they are culture-shock pricks. Suddenly getting the chance t

A Different Prospect.

In the name of the Most Generous and the Most Merciful. 💕 " Pabila tertutupnya mata si ibu maka tertutuplah satu pintu nikmat iaitu doa ibu ." There's a lot to say from the way that phrase sounded. Well, it depends. I am known to appear happy and smiley at all times since I was small. From my own observation, the way people see me depends on the way I brought myself. As I enjoy joking around, acting silly, pulling pranks on my friends and have always been living in this happy bubble of mine, I actually spend very little time being sad or think about the problems that I must have had. Perhaps that is why it is very rare to see me not in the mood, except if I'm a bit too hungry or that I do not get enough sleep. Yep, I tend to appear a little grumpy from lack of sleep. Basically, that's how I bring myself around people and how I'd like people to view me. After mom's passing, I seldom take most of people's words to heart. And, it's