Skip to main content

a week

so, there's only one more week to go before...

PMR Trial !!

for screaming out loud,
i've got my sight rolling on the words of the books.

frankly,
i found maths quite FUN. silent.
and i think..uhm, i like maths. hehee!
LOL.
and a bit proud of myself.
well,
it's not dat i hate maths or whatever
but it felt awful when u kept confusing urself with those numb3rs.
i used to hav probs in solving maths problems.
because i was lack of practices.
cus i was a bit lazy
, i must admit the fact.
and i thought dat i could remember once i understand the method.
LOL. but i couldnt remember..
but, i've changed.
i did quite numbers of exercises and
it makes those freaking maths problems solved
, in no time.
hahaa, beriye aje.
lame2 bile da buat latihan sume uh,
rase senang lah buat maths neyh.
wlupun ade mse nye sikit ta paham.
dan kadang2 masih ade penyakit M yang kdg2 merasuk uh.
hahaa, mase mule buat latihan maths baru2 neyh..
rase rajen pun ade.
rase hipokrit pun ade gak tapi,
hmm.. rase nye ni lah hidup sbgai sorg mangse PMR uh ann.
balik2 hadap buku je.
tapi tadi ntah ape saket aku ntah,
aku rase bosan yang amat nak hadap buku.

aku pegy ke dapur,
menyelongkar sane sini mencarik zat2 tersirat
yang sepatut nye ade dalam satu2 makanan.
haahaha! tapi tak jumpe !
sedeyh gilaa ta dapat makan.
tapi aku tak mengalah pun.
aku pegy naek ke atas dan masuk dlm bilik uh.
aku meringankan tangan pegy selongkar peti ais.
hahaa! lalu jumpe BITES IN EVERY SCOOP KIT-KAT ICE CREAM !!!
ape lagy..
digg in lahh, babeyhhh !!!

dalam bekas tu jugak aku melantak ais krim uhh.
bse lah aku bile da lebih 3,4 jam hadap buku.
mesty rase lapar, fed-up, ngantuk, suke pun ade gak.
aku kan pelik sikit.
: )

rase ACCOMPLISHED pun ade jugakk !!!!! hahaa...

afte da digg in ais krim uh,
aku tekap muke dekat cermin tingkap dalam bilik uh.
pemandangan dari longitud tu adelah,
rumah AQILAH, member satu sekola aku daa.

kereta lalu lalang,
mungkin sebab tu takde budak2 maen dekat2 sini.
bosan nye pandang kereta tu lalu je.
takde scene yang best2.
bende laen sume statik, kecuali kereta
dgn burung2 yg tgh trbang kat awan biru uh.
waktu malam, dekat bilik ni tak nampak ape pun.
kalau berbaring atas katil,
nampak separuh atap rumah jiran sebelah yg xde orang
dan jugak live wire && neutral wire beserta langit gelap
yg kadang2 xde bintang sbgai penyeri.

"pemandangan paling indah dalam bilik neyh adelah di
sekitar pukol 6:00pm ke 7:30pm yang mane keadaan tak terlalu terang untuk mate
&& buleh nampak mcm2 bentuk awan warne putih tu dan jugak burung yg
pulang petang
sbelum waktu maghrib. banyak sangat. smpai nak kire gune jari kaki
pun tak sempat. memang tak sempat pun. terutame kalau gune ibu jari kaki, kan
kan?? cakap macam ade experience je. tapi ta penah buat pun. angan2 nak kire
cmtu pun takde
. hahaa.
"


npe tbe2 cerite pasal bnde neyh pulak???
takpe lahh, da tertaip pun.

okayy laa, laen kali aku cerita lahh ape2 yg patut.
da malam.
malas nak modified balik sume nyee.

point utk entry neyh sbena nye 'aku ade 1 week utk ulgkaji sbelum trial pmr uh'
itu je. simple kan, kan?

aku je yg becerite pnjang lebar.
oke lahh, bye bye !

**semalam tak bukak buku pun sebab petang uh kene marah, then ade pulak yang carik pasal tak tentu pasal. aku tak bulehh nak marah sebab kau due2 kawan aku, sabar je lahh. walaupun aku jarang2 cakap dengan kau, wlaupun kau salu saket an aty kadang2 uhh. ta kesah laaa. . .

tapi hari neyh, diye tak carik pasal langsung dengan aku. tak sia2 lah aku tak flying kick diye semalam though aku pakai baju kurung ann...memang ade niat tapi aku ingat yang aku tak boleh marahh. nnty mesty bnde tak patut jadi. eeeishh, seram aje.

lampu merah && berenty ,
. umirul

Comments

Popular posts from this blog

...So Cute Kids Necklace...

Hmm. Check out these cute hand painted wood doll pendants from Little Pink Possies, which are inspired by vintage peg and clothespin dolls. Perfect accessory for little girls! Measuring 2 inches from top to bottom and hangs from a coordinating 12.5-inch satin cord, each posy girl pendant is entirely customizable as you choose her hair color and the letter you would like her to wear on her little heart necklace. And they have a name! Miss Quinn, Miss Hanna, Miss Polly, Miss Penelope…Actually I think they would look cute on bags too. Little posy girl pendants are US$15 each and they’re available for international order.

Mostly Just Showing Some Respect.

"Why are you wearing that?" "Oh mesti kelas lecturer tu kan, haa kena la hipokrit sikit ye tak" Omg, you should stop manipulating on how I dress. Okay, the best answer I can give you is; it depends. Yeah. Depends on the way you're thinking - whether you think positively or not, I mean. Since years ago, there are going to be days where you will find me wearing "tudung labuh" and the other times I do not. During matriculation days, people are okay with that. The girls like it and they take pictures with me wearing that. They even lend me theirs so they can see me wear one. It was nice. The point is, why is some of you make fun of me wearing it during university? I am not okay with that. This is one of the reason why I dislike the students here - they think they are so big they can simply laugh at clothes I'm comfortable in. Ugh Well, to get even, all I can think is that they are culture-shock pricks. Suddenly getting the chance t

A Different Prospect.

In the name of the Most Generous and the Most Merciful. 💕 " Pabila tertutupnya mata si ibu maka tertutuplah satu pintu nikmat iaitu doa ibu ." There's a lot to say from the way that phrase sounded. Well, it depends. I am known to appear happy and smiley at all times since I was small. From my own observation, the way people see me depends on the way I brought myself. As I enjoy joking around, acting silly, pulling pranks on my friends and have always been living in this happy bubble of mine, I actually spend very little time being sad or think about the problems that I must have had. Perhaps that is why it is very rare to see me not in the mood, except if I'm a bit too hungry or that I do not get enough sleep. Yep, I tend to appear a little grumpy from lack of sleep. Basically, that's how I bring myself around people and how I'd like people to view me. After mom's passing, I seldom take most of people's words to heart. And, it's