Skip to main content

esok sekolah;

hahaa.
esok sekolah. hehe.
gembira weyy. taa tawu nak gambarkan kegembiraan aku tu.
hm, buat buat paham yelahh.
dah berbunga bunga ulu hati aku ney memikirkan pasal skola.
adoyy. aku dah biase ahh pegy skola,
pasal tu lah kalau taa pegy tentu rase bosan yang amat.
kalau korg bace entry aku mase hari sabtu minggu lepas,
insya'allah korg dapat bayangkan betape aku bosan dengan cuti panjang.
hahahaa. baru satu hari cuti dah rase macam sebulan taa skola.
nasib baik cikgucikgu aku tu ingat nak bekalkan keje skola.
memang beruntung rase nye bila dapat keje skola.
cume bila dah terlampau banyak, dah takde rase nak buat pulak.
hahahaha. pelik aku ney.
dah dibagi keje, buat jelah kan.
tu haa, kat luar tu berlambak yang nak carik keje sangat.
jadi aku yang dah dapat keje ney, buat je lahh dengan hati tenang+senang.
hihihihi..cuticuti ney aku banyak bergerak.
taa kesah lah kemana pun, tapi aku memang banyak bergerak.
kalau aku taa gerakgerak tu, makne nye aku tido lah tu.
kadangkadang aku duduk je depan laptop.
mate taa kelipkelip pandang itu, ini. hahaha.
semalam pegi kelas, hari ni pun pegi kelas. wahh!
seronok dapat jumpe member aku tapi tu lah, kat kelas tu tak banyak mase buleh luang.
dapat bertegur sape sekejap pun jadi lahh kan.
jadi, hari bersekolah esok! sekolah, kau tunggu!!!

haaa, banyak nye bende yang aku nak tules.
hm, sbena nye aku nak berbual ney tapi.., dengan sape?
dari haritu aku bercakap sensorang. haha.
taa kesian ke dengar aku jadi macam ney sebab cuti?
adoyy, parah parah.
kalau lah diumumkan cuti bulan mac ney dilanjutkan sampai bulan april habes,
memang sape yang umum kan tu jadi stok terhangat kene maki lahh.
aku dah puas berdoa supaya mase dicepatkan - cuti ney abes cepat.
hahaa. sampai aku sendiri pun rase dah tak terkejar mase tu.
akhir nye sampai jugak ke hari yang aku nanti-nanti.
perkare pertame yang aku akan buat esok kat depan pagar skola ialah tersenyum.
sape tau aku akan senyum sepanjang perjalanan nak masuk kelas tu.
jaohhh tu, sempat aku sedekah kan senyuman aku ney kat lebih 20 orang tau!
20 tu pun rase macam taa banyak. hahaa.
sebelum masuk kelas, kalau sempat, aku nak duduk kat kantin.
aku nak melepak kat sane sebab aku nak hidu bau masakan achik kantin tu.
biar nostrils aku ney lepas rindu dy kat bau makanan kantin skola tu.
hahaha. maybe sebelum tu aku akan senyum kat bas skola.
aku dengan bas skola tu member baik ahh.
dulu mase form2 aku yang selalu usha bas skola tu.
tau2 naek form3, kawankawan aku kate aku de skandal dengan bas skola tu.
ade tulisan jawi kat sisi dy. ade lambang skola lagi.
aku memang suke kat bas skola tu sbena nye.
dalam banyakbanyak bas skola kat sini, bas skola tu ahh paling indah saujana mata memandang.
dengan gabungan warna biru dan kelabu ala2 moden kontrari cmtu ahh.
hahaa. ehh, apesal ttbe cerita pasal bas skola neyy???
adoyy. pecah rahsia aku, kann. hehe.

kadangkadang tym bas tu kene repair kat pintu pagar kedua,
aku pegi temankan dy sementare tunggu cikgu bukak bengkel KH.
kan aku dah kate, aku dengan bas skola tu member baik. ehhe!

hari pertama cuti, aku hantar mesej kat Salamah,
tapi diye taa balas sampai hari ni.
aku pun malas nak ganggu diye ahh. mungkin diye busy.
ataupun syok sangat layan anak buah baru diye. ehhe.
sbelum cuti mule, beriye diye cerita pasal anak buah diye kat aku.
aku pun dengar dan bagi lah respon pade apeape yang patut.
kadang2 aku merayau-rayau dengan diye mase cikgu taade dalam kelas.
nak buat hobi taleyh pulak. hehe.
yelahh, takkan harihari nak merayau kat skola tu.
market muke ke hape.?.

masuk ke kelas,
aku akan senyum dan menyape adik2 aku dalam kelas.
hihihi! dah lame taa jumpe ahh katekan.
sepanjang perjalanan nak masuk ke kelas tu,
aku mungkin akan masuk ke kelas Ibnu Khaldun kejap.
hahaa. mane lah tau Ain ade kat situ.
aku dari minggu lepas taa jumpe diye. hahaa.
sebab diye sibuk dengan latihan pusat untuk sukan blablabla.
aku taa kesah, asalkan diye gembira. haha.
apeape lahh. kalau aku taa masuk kelas tu,
aku akan masuk kelas aku je lahh.
duduk, letak beg skola atas kerusi, bangun dan join member yang laen.
mungkin kalau ade mase, akan aku lepak dengan dieorg.
hmm, kalau pagi esok hujan, lame lahh kteorg melepak sesame.
sebab takde perhimpunan lahh. hhehee! antare mase2 ckgu lepaskan geram.
aku nak dengar cerita adik2 aku tuu. hehe.
mesti macam2 yang dieorg dah buat sepanjang cuti yang panjang ney.
tak macam aku, duduk rumah je.
hahahaa. pastu, cne pulak akhirnye dgn plan dieorg yang pegi Seremban.
hm, sbena nye pe point dieorg pegi situ selain sambut brthday Utter??
hahahaa.

sepanjang cuti,
aku dah naik 1kg dan aku sedikit bangge dengan kejayaan aku tu.
mane tau kalau aku taa sedar yang aku dah naik 2kg?? ye tak??
tapi, aku taa gemok ahh. taa maen ahh gemokgemok oke.
berat aku 40kg je sekarang. hahaa, taa normal utk ketinggian aku.
aku sedar tuu. hhahaa. tapi,
cukup lahh dengan ape yang aku hajatkan sempena azam tahun baru.
tapi sbena nye azam tahun baru tu laen,
"aku nak capai 40kg sbelum Januari 2009" tapi sekarang dah bulan Mac.
okae lahh tu, lambat beberape bulan je. hehe.
skola, skola! aku datang!
tinggal lagi beberape jam je sbelum aku kene bangun,
dan bersekolah semula!!! weeee!!!

yay! yay!
esok aku pegi skola!
yay! yay!
esok aku pegi skola!

hahaa. gilaa gilaan lak aku ka sini.
esok lehh jumpe Azean. huhu..

Comments

Popular posts from this blog

...So Cute Kids Necklace...

Hmm. Check out these cute hand painted wood doll pendants from Little Pink Possies, which are inspired by vintage peg and clothespin dolls. Perfect accessory for little girls! Measuring 2 inches from top to bottom and hangs from a coordinating 12.5-inch satin cord, each posy girl pendant is entirely customizable as you choose her hair color and the letter you would like her to wear on her little heart necklace. And they have a name! Miss Quinn, Miss Hanna, Miss Polly, Miss Penelope…Actually I think they would look cute on bags too. Little posy girl pendants are US$15 each and they’re available for international order.

Mostly Just Showing Some Respect.

"Why are you wearing that?" "Oh mesti kelas lecturer tu kan, haa kena la hipokrit sikit ye tak" Omg, you should stop manipulating on how I dress. Okay, the best answer I can give you is; it depends. Yeah. Depends on the way you're thinking - whether you think positively or not, I mean. Since years ago, there are going to be days where you will find me wearing "tudung labuh" and the other times I do not. During matriculation days, people are okay with that. The girls like it and they take pictures with me wearing that. They even lend me theirs so they can see me wear one. It was nice. The point is, why is some of you make fun of me wearing it during university? I am not okay with that. This is one of the reason why I dislike the students here - they think they are so big they can simply laugh at clothes I'm comfortable in. Ugh Well, to get even, all I can think is that they are culture-shock pricks. Suddenly getting the chance t

A Different Prospect.

In the name of the Most Generous and the Most Merciful. 💕 " Pabila tertutupnya mata si ibu maka tertutuplah satu pintu nikmat iaitu doa ibu ." There's a lot to say from the way that phrase sounded. Well, it depends. I am known to appear happy and smiley at all times since I was small. From my own observation, the way people see me depends on the way I brought myself. As I enjoy joking around, acting silly, pulling pranks on my friends and have always been living in this happy bubble of mine, I actually spend very little time being sad or think about the problems that I must have had. Perhaps that is why it is very rare to see me not in the mood, except if I'm a bit too hungry or that I do not get enough sleep. Yep, I tend to appear a little grumpy from lack of sleep. Basically, that's how I bring myself around people and how I'd like people to view me. After mom's passing, I seldom take most of people's words to heart. And, it's