Skip to main content

after this , bercucuk tanam

hahahahaa !
this entry was entitled "after this , bercucuk tanam" .

memang takde kene mengena pun . tapi , agak2 lepas abes sekola nak buat ape pulak eah ? exam pun da tamat . hm , mungkin cuti neh aku carik buku Bukit Kepong kott . haha , jadi ulat buku sementare waktu .

kalau da hari2 dok rumah , lepas neh buleh lah berlatih jadi suri rumah . hahaa . buat keje sambilan kat rumah tu . memang banyak pun keje kat rumah tu . nampak sangat banyak nye . lagipun bilangan lelaki lebih banyak , jadi makin banyak keje kott kadang2 .

hm , ta kesah lah . hoho . baru skejap abes sekola , aku da rase bosan . hm , skng takde lah bosan sangat sebab tengah online .

tadi dekat sekola , awal pagy da jumpe dindE aku , khaleeda . masok je kawasan sekola , kteorg jalan kaki . huhhh ! memang nak sangat jalan kaki . mase tu perhimpunan belom mula lagy tapi murid da mule buat barisan . macam biase , cikgu akan tunggu sampai sume bende siap . lalala , ta penah nampak pun cikgu membantu ape2 waktu perhimpunan . sume hilangkan muke . kadang2 uh , betol2 yang nak berucap dengan cikgu bertugas je yang ade kat perhimpunan . hahahaa .

pasal uh , ade yang ikot jejak cikgu kott . ehh , mane tak nye - " guru kencing berdiri , murid kencing berlari " . hahahaa , mcm mne cikgu nye , mcm tu lah jugak murid nye , kann ? hehehehe , bukan nak kutok cikgu tapi tu lahh hakikat . mane tak tumpah nye lauk kalau tak ke nasi . macam mane acuan nye , mcm tu lahh kuehh nye . kan , kan ?? haha , ta abes2 mengena kan orang .

tapi , mcm biase jugak . murid kne denda kalau buat salah . kalau cikgu buat salah , tu sume belakang kire . huhh !

karma - ni lahh dunia . ekeke .

pagy lepas perhimpunan , sume masok ke kelas . as for me , pagy2 carik kawan aku Ana tu lahh . tapi tak jumpe . lepas uh masok kelas 3b dengan Umie law tak silap . lepak2 , dengar seorang junior Form1 dinasehat oleh rakan2 f3 ku . hahaa . aku mampu buat lawak je waktu tu .

then , bace komik . pegy melepak dengan Umie pulak kott . then , lepak dengan SyazMON [ Syazwan ] sebab diye kate , "bosan , balekk ah cmnie " hurmm , carik diye then lepak sambil bace komik yang kelaka uh . asik trgelak2 je aku menatap komik uh . tapi , aku bagi diye bace komik uh ta lame lepas uh sebab nampak cm da bosan sangat je menatap komik Erti Kedewasaan uh . nta pe cter yg disarankan bace ntah . Karru , karru [ KarMON ].

aku bace gak komik uh , tapi ta habes pun sebab bosan . cter diye cm bese sangat . hidup , normal laa ade kes mcm dalam cter uh .

tak bpe lame lepas uh , Ana datang then lepak dengan diye skali . huhaa huahaa . lepas uh , maseng2 pegy turon rehat . aku pulak rase malas nak turon rehat , pegy lah kat kelas sbelah . hm , kat situ nampak budak2 laki form5 dgn form bpe ntah tengah melepak , terjerit2 dengan alunan gitar . huhh , malas ah masok kelas law bising .

hm , lepas uh lepak dengan Ana , Ain dengan Umie . Ain dengan Umie [ FatiMON ] tengah makan waktu tu . Ana pulak sibuk dengan handphone diye . lepas uh , Utter [ UtterMON ] datang . bla bla bla , turon rehat dengan diye sbb aku pun cm da lpa sangat dah . gaahahahaha a!

da sampai bawah , aku carik laa acikk kantin uh . bile nampak diye takde kat situ , then , mcm nak taknak je layan pelanggan diye sorg nehh . langsong patah selera nak makan . Utter pun tanye , " kat situ ade nasik goreng takk ? " ade je aku tengok tapi tak berselera dahh . tunggu Utter pegy beli belah makanan . hurmm , nak makan ape aku nehh ?? Utter da berulang2 kali tanye dah uh . aku buat muke sengal je kat situ .

naek atas . aku makan , makanan bergoreng je . then , belanje Eddy 30sen . haaha . diye kate aku ta penah belanje diye . tipu ahh tu . da berkali-kali dah . ngadu kat Ain kau karang , haha .

lepas makan , aku merayau2 sekitar koridor uh dengan Azean [ YanMON ] . memekak-mekak dengan diye . terime pelukan ' long-term ' dari isha . hahahahaha a.

' teletele tuu , teletele tuu , teletele tuu . da da daa ! '

lagu keling ape ntah . oopsss .

lepas uh buat ape eahh ? ouhh , pegy turon bawah . melepak dengan Khaleeda sekejap . lepas tu pegi tolong SyazMON buat kali terakhir nye kott , buat tahun nehh . pegy belikan air mineral . ahh , diye mesti da sengal dengan aku kat atas uh . aku saje melambat-lambat kan . biar diye rase haus cm kat padang pasir dulu . ekekeke !! memang da cakap nak buli diye pun .

: )

ehh , aku baekk ape .

sbelom naek kat atas , aku sengaje lepak dengan Khaleeda lame2 lagy . hahaha . lepas uh , ikut jalan jaohh2 nak naek ke kelas . bile naek je kat tangge uh , diye da tunggu . bukan bercekak pinggang , tapi da terdudok da pun kat tepi tangge uh . wakakakakakakakaaaa !!! aku gelak je lah .

lepas tu , melepak dengan Tuanki [ Rijal ] . hahaha , dari semalam lagy panggil diye Tuanki . sbb lame sangat tunggu diye comfirm kan plan diye uh . burrrr .

lepas uh , macam2 laa diye cter . muke da lahh ber-BLINK BLINK , bak kate diye . sapu gune begg sekola aku yang banyak kenangan uh . ingat an sekejap , lame rupe nye . hm , tapi lepas uh diye gune beg sendiri . hoho .

lepas uh , waktu balek pun tibe . nyanyi lagu dengan Azean .

" Pulanggg , mari lahh pulang . mari lahh pulanggg . Bersame - same ! "

hehehehee . Tuanki pun dari tadi ajak balik . diye asik kate , " abang da takde mase da nehh " . salam , salam , salam . sume salam kott , entahh . mase salam dengan Nuna yang baek hati je aku rase macam da rindu sangat dengan kawan2 yang laen . sebab Nuna peluk sayee !! huwaaa , huwaa . Najwa [ NajMON ] , Syika , Isha , Yan , dengan yang laen2 pun pelok Nuna jugak . huhuhuhuu . Nunaaa !!!!! tadi Nuna suapkan ais krim . hehehe ! Isha dengan Umie pun ade jugak .

dudududud uudududududu . aihh , da mule bosan .

lepas tu , waktu balik . da macam ade rusuhan kat koridor uh . cikgu suro susun kerusi eah ? rase2 ade gak kerusi yang tak disusun . yang dah dikerjakan pun ade . hahaha . tadi Radzuan [ razman , hahhaa ] buat sesuatu kat kerusi uhh lalu tercampak kat ground floor di bawah sane . kebetolan ade pulak cikgu Yunus sedang bawah motorsikal nye . berlari bukan maen lagy masok ke kelas dak8 neh . tapi , cikgu uh ta perasan kott . macam semalam lahh , aku cabar Syika baling sampah ke bawah . aku hulur kan tangan di ke tepi koridor then , diye campak betol2 . seorg cikgu lalu dengan kenderaan nye , memberhentikan kereta . yang da buat muke cuak kat atas neh sume menunduk . hahhaa . bajet cikgu da pandang kott . haha . tapi sbenar nye diye panggil anak diye kat kelas bawah . hahhahahahaaa !!

lepas uh , kami sume pun turon ke bawah untok balik . hmm , ape lah yang budak f5 buat uh . merosakkan harte bende pulak . hehe , aku pun buat siket .

dekat padang tadi , kteorg jalan2 . karru dah mem-BLINK BLINK kan muke aku dengan glitter yang melekat uh . ahhh , muke aku ! puas jage dari tadi . tak kena-kena pun . capai baju diye , teros aku lap . haahahhaa ! kejam .

tapi bnde uh mcm tak mau tanggal . sengal . lepas uh aku diam je jalan sbela karru . budak2 neh da bekejaran da dengan glitter kat tangan . dalam hati , 'jangan lah kene kat aku ' . tapi sbelom SyazMON melarikan diri , diye pulak yang makin memburok kan keadaan . ughhh , gatal2 muke aku dah . aduss . kalau siket takpe , abes muke aku . warne dah laa purple pulak tu . gemok punye MON sorg nehh .

dapat gak diye balas balek ape aku buat kat diye eakk . baru sedar .
geee , takpe takpe .

ade lori , ade bas .
27 Disember aku balas .


agak2 da takde keje sangat cuti sebulan lebih neh , bercucuk tanam lahh aku .

** gelaran MON dihujung name uh dapat sebab Syazwan panggil Umie doraemon . hahha , lepas uh Najwa dengan aku pun anta mesej dekat Syazwan dengan panggil diye name SyazMON . hahahaa ! lepas uh laa dapat name orang laen gak jadi ade perkataan uh kat ujung name . hahahaa . . . ape yang aku dapat . umiMON aje .

hm , sedihh nye sekola da tamat . tak dapat melepak dalam pakaian sekola dah dengan kawan-kawan .
*sobbing

Comments

Popular posts from this blog

...So Cute Kids Necklace...

Hmm. Check out these cute hand painted wood doll pendants from Little Pink Possies, which are inspired by vintage peg and clothespin dolls. Perfect accessory for little girls! Measuring 2 inches from top to bottom and hangs from a coordinating 12.5-inch satin cord, each posy girl pendant is entirely customizable as you choose her hair color and the letter you would like her to wear on her little heart necklace. And they have a name! Miss Quinn, Miss Hanna, Miss Polly, Miss Penelope…Actually I think they would look cute on bags too. Little posy girl pendants are US$15 each and they’re available for international order.

Mostly Just Showing Some Respect.

"Why are you wearing that?" "Oh mesti kelas lecturer tu kan, haa kena la hipokrit sikit ye tak" Omg, you should stop manipulating on how I dress. Okay, the best answer I can give you is; it depends. Yeah. Depends on the way you're thinking - whether you think positively or not, I mean. Since years ago, there are going to be days where you will find me wearing "tudung labuh" and the other times I do not. During matriculation days, people are okay with that. The girls like it and they take pictures with me wearing that. They even lend me theirs so they can see me wear one. It was nice. The point is, why is some of you make fun of me wearing it during university? I am not okay with that. This is one of the reason why I dislike the students here - they think they are so big they can simply laugh at clothes I'm comfortable in. Ugh Well, to get even, all I can think is that they are culture-shock pricks. Suddenly getting the chance t

A Different Prospect.

In the name of the Most Generous and the Most Merciful. 💕 " Pabila tertutupnya mata si ibu maka tertutuplah satu pintu nikmat iaitu doa ibu ." There's a lot to say from the way that phrase sounded. Well, it depends. I am known to appear happy and smiley at all times since I was small. From my own observation, the way people see me depends on the way I brought myself. As I enjoy joking around, acting silly, pulling pranks on my friends and have always been living in this happy bubble of mine, I actually spend very little time being sad or think about the problems that I must have had. Perhaps that is why it is very rare to see me not in the mood, except if I'm a bit too hungry or that I do not get enough sleep. Yep, I tend to appear a little grumpy from lack of sleep. Basically, that's how I bring myself around people and how I'd like people to view me. After mom's passing, I seldom take most of people's words to heart. And, it's