Skip to main content

kali pertama weyhh

tak tawu lah nak cakap ape sebenar nye tapi entah lah , bosan sangat sampai rase nak taip banyak banyak kat entri neh .

beberape hari yang lepas , fes tym aku maen game online yang berhantu hantu neh . a'ah , aku kuno siket . ta penah maen neh sume . salu yang ketinggalan tu , memang muke nie lahh . hahaa , tu lah . kau ape tawu pasal aku ?? hehee . da lepas maen tu sume , aku tak repeat dah . walaupun , hakikat nye aku ade skip satu level tu kan . yang waktu ade bayi dok syok tido tido , aku lah yang buat bising tak tentu arah tu sampai diye tejage buat muke tak senonoh bukak mulot besar besar sampai aku pun tergamang depan laptop . hahaha . entah lah , dah virtual player tu berat sangat dah ala ala anak gajah terbang kott sampai jalan kaki ayam pun berbunyi bunyi tu lantai . ibarat berjalan kat ruang tamu atok aku jea . haha , tapi disebab kan bunyi atas lantai tu lahh , atok aku terselamat dari dirompak oleh perompak yang tak reti jalan dalam rumah orang tuu . takde adab sunggoh bapak diye , kann .

aduhhhh , aku dah berape hari elok demam dah tapi masih selsema . tiap tiap hari aku terbesin besin sampai rase pinggang aku dah tak cukop air dah . hahaa . dah lah hari tu saket pinggang aku waktu bangon tido . rupe rupe nye sepit rambut aku ade kat belakang aku , diye pun tengah syok tido terbungkang kott . hahahaa . mati je diye kene campak kat aku pagi tu . hahaha .

then , pagi nie aku bangon punye lah lambat sampai kat rumah entah dah takde orang . mane pegy sume ? tinggalkan aku nasik goreng dengan ikan bilis plus plus timun dan bawang goreng jea . tapi aku besyukur , aku makan jugak sampai kenyang lepas mandi pagi . hahaha . tup tup hujan . dieorg sume pegi kenduri . makan best best kott . aku takde , takyah tunggu aku abes makan lah kan . sebab aku makan memang lambat pun . mane tak nye , aku makan satu suap pastu sibok sibok lah nak menikmati sume . hahaha . giget giget tepat 44 kali kott , ikot kate cikgu tu lahh . kalau pasal makan neh memang aku siyes siket . ikot segala gala tip untok kekal kan ape yang aku makan hari ni masih buleh aku nikmati sampai ke tue . sebab dari aku kecik dulu , aku fikir aku nak makan ais krim dengan coklat sampai ke tue . hahaha .

jadi aku pun dok ikot lah , lepas makan nasik tak buleh minum air manis sebab kalau amal kan nty buleh kena penyakit diabetis [ cmne ejaan diye entah ] . mcm yang korg belaja science kat skola tu kan end product bagi nasik tu glucose jadi , yang kau sibok sibok dok mencekik air bergula lagy buat ape ?? nak mati ke ? dah tak sayang kaki tu dah ? kott kena pulak heart attack nty , padan lah dengan muke . esp , kalau penyakit diabetis tu penyakit genetik [ keturunan ] . bahye tuu . kalau syok syok makan durian waktu musim diye tu , kene minum plain water banyak banyak sebab durian tu takde khasiat nye pun . rase manis nye tu jea yang ade , ye kott . dah tu , aku tak buleh banyak banyak nty aku tak cukop nafas pulak . buleh KO aku tengah tengah rumah nty . hahhaa .

lepas tu kalau dah suke sangat makan bende manis manis , pileh satu jea . macam aku , aku pilih coklat saje . dah pileh satu , jangan dok gatal gatal nak makan gule gule lah , chewing gum lahh , biskut berkrim lahh , ape ape saje . sebab DAH PILEH SATU . kalau nak makan dekat kenduri pun macam tu jugak . pileh salah satu saje , nak daging ayam ? daging lembu ? or daging kambing ? hahaha . lepas tu , kalau dah makan daging , jangan pulak pegy minum susu sebab nty due2 khasiat daging ataupun susu tu takde gune nye kat badan . then , kalau dah tau acikk kantin tu makanan nye memang banyak minyak [ ala ala orang ngamok jea masak ] , takyah laa pegy beli .

Hehee . aku memang ambik berat pasal ape bende yang aku nak suroh intestines aku neh hadam kan . nty tue tue takde lah aku mengidam nak makan macam orang mude . HAHHAA !! makan saje macam biase . kan seronok bunyi nye ? sape lah jadi suami aku , mesti ape yang diye makan pun kene control jugak . hahaa . ape pandang pandang ? memang aku suke jadi queen control pun . ade masalah ???

haha , tibe tibe teringat aku penah cakap kat
kawan aku waktu diye tanye " Nty kalau kau
kawen , kau nak kasi suami kau makan ape ?
" aku jawab jea " Nak kasi makan bubur nasi . takyah letak garam . letak sayur ,
letak daging , letak lobak merah jea
"


Hhahahhaaahaaa !!


aku bergurau je dow . kesian lah kalau makan tu jea hari hari . aku pun taknak makan resipi tu tiap tiap hari . tak sanggop kott . hahahaha . tapi takpe , aku otw belaja macam macam dengan ibu kat dapur nehh . wakakaaka . memang ibu dah cakap nak booking aku kat dapur pun lepas PMR dulu . cume kadang kadang , aku jea yang takde kat situ . hehehe . carik lah dalam kabinet sekali pun .

ehh , lagi satu . sebenar nye tajok tu aku nak citer pasal semalam . yehh . malam semalam aku pegi merayau rayau keliling Bahau dengan family . hahhaaa . kat situ , ibu ajak pegy Kiara Square kott name diye . aku pun tak penah masok situ sbelom neh . ikot je lah kann . dah masok situ , aku jea yang tak berkate kate . pandang keliling , hahaa , kat pilah takde pun shopping macam nie . pandang je lah , buat muke agak-agak-kagum di situ . Hahaha .

lepas meronde ronde kat sane , ayah ajak lah makan kat luar tu . ape entah name diye , jual nasik ayam kott . macam yang kteorg makan tu . Hahaha . kat situ aku makan punye lah tekun . yummy yummy . abang aku pulak dok leka menambah nambah bilangan harte karun kat dalam pinggan aku tu , hahaha . tu yang seronok makan dengan diye tu . buleh gemok aku siket hari lagi . tapi best weyhh . kau dapat ke abang kau layan waktu makan macam tu sekali ??? kat depan public lak tu . ade ??? dah lah lepas tu , aku dok berlawan lawan dengan ayam dalam pinggan tu sampai diye tercampak kat depan pinggan adik aku . Hahaha .

ape ape pun , aku makan belom habes kat situ jea tau . balek rumah aku makan pulak bende laen sampai ayah nampak pun cakap " aihh , makan jea lagy ? buleh tahan " . aku yang tengah syok makan makan tu pun sengeh sengeh saje lahh . lepas tu , masok bilek . hahaha , sbelom masok bilek , aku dengan adik dah bawak lari laptop ibu dah . dah turn on laptop tu , aku tunggu turn jea pulak nak gune . nak maen game ! yee , memang . sejak due menjak neh , aku maen balik game HKOnline uh . best weyhh , macam maen MMORPG jehhh rase . atau game tu memang MMORPG kott . cehh , aku pun dah hafal dah abjad abjad tu .

kalau buleh nak jea aku hidangkan serba serbi SnapShot game tu tapi kat laptop neh takde ah pulak alat alat yang aku reti gune untok buat SnapShot . nty kalau aku jumpe kat internet , insya'allah aku upload ke dalam blogg neh . okehh , ciao !

Comments

Popular posts from this blog

...So Cute Kids Necklace...

Hmm. Check out these cute hand painted wood doll pendants from Little Pink Possies, which are inspired by vintage peg and clothespin dolls. Perfect accessory for little girls! Measuring 2 inches from top to bottom and hangs from a coordinating 12.5-inch satin cord, each posy girl pendant is entirely customizable as you choose her hair color and the letter you would like her to wear on her little heart necklace. And they have a name! Miss Quinn, Miss Hanna, Miss Polly, Miss Penelope…Actually I think they would look cute on bags too. Little posy girl pendants are US$15 each and they’re available for international order.

Mostly Just Showing Some Respect.

"Why are you wearing that?" "Oh mesti kelas lecturer tu kan, haa kena la hipokrit sikit ye tak" Omg, you should stop manipulating on how I dress. Okay, the best answer I can give you is; it depends. Yeah. Depends on the way you're thinking - whether you think positively or not, I mean. Since years ago, there are going to be days where you will find me wearing "tudung labuh" and the other times I do not. During matriculation days, people are okay with that. The girls like it and they take pictures with me wearing that. They even lend me theirs so they can see me wear one. It was nice. The point is, why is some of you make fun of me wearing it during university? I am not okay with that. This is one of the reason why I dislike the students here - they think they are so big they can simply laugh at clothes I'm comfortable in. Ugh Well, to get even, all I can think is that they are culture-shock pricks. Suddenly getting the chance t

...Hungry Much?...

Hahaha! Today, I want to tell you a bit of what I ate yesterday because yesterday, I ate a load of food. I ate all the food at "Shakey's Pizza", a restaurant in 1 Utama(a mall)... I went to the mall with my family, my aunts, my uncle. Yummy! They're all so tasty and making my tummy smile all day long. Hehe! ^^ Here are the list of what I ate yesterday on 23th December 2007; -> 1 full cup of "Mashroom soup" -> some of the "France Fries" (hope I spelled it correctly). -> 1 piece/slice of meat pizza -> 1 piece/slice of vegetable pizza -> 1 piece/slice of pizza that taste like curry much (asean type) -> 1 burger's meat with vegetable like, salad -> 1 large glass of "Coke" with ice -> 2 piece of "Garlic Bread" -> 1 piece of "Bread 'Stix'" -> 2 doughnut from a shop nearby (forget the name) -> 1 large of paper glass "Milo" with ice from McD -> 1 from some of the "