Skip to main content

Tugged Her Hand In Mine


If I can , I would tugged her hands forever in mine. But, at the end of this holidays, I must let her go again. She will leave this little town and gone to another town. Ohh, how I long to see her in the school uniform again. And, to see she walks with her friends, that would make me happy. If I told you that my full time desire is being myself, yeah, one thing about me - i love to see her around. Her smile melts every inch of me. Thank goodness she's made to be a friend of mine. Hanging out with her and the others yesterday cheer me big time.



Yeahh, semalam bangun jea pagi tu terdengar lagu Supermasive Blackhole dari handphone. Ah! Some is calling! Got up and terus capai handphone kat sbelah aku. Yehh, mesti kat sbelah, kalau tak susah cket nk bangun subuh. * mengaku je



Dari suare macam dah agak je, mesti Rabell. Terus bercakap dengan budak perempuan nie wlaupun tak sure tu die. Hehe. Hm, cakap-cakap then, die tanye,



"baru bangun tido ke?"
"yeahh, betol lah tu. baru je bangun neh"
"hmmm, lahhh, iye ke. semalam kredit takde, tu tak reply
mesej kau"

"ohh, takpe takpe. pegi lib tak?"
"hm, pegi. pukol 10 lebih nanti aku sampai"
"okehh"
"Najwa pegi sekali yeh?"
"yepp, semalam die ade bagitau tp, entah lah, belom dengar
ape-ape"

"hm, ye eah? takpe takpe. hm, blah blah blah"
"blah blah blah"
"hm, keyh lah. bye, mie"
"bye"
"bye"
"bye"
"hehee, bye"
"oke, bye"



talian putus kat situ. pandang jam, hm, dah nak dekat pukol 10am. mandi teros, siap-siap. tunggu ibu sume-sume, teros pegi perpustakaan tu. naseb baek tak jauh sangat, dah lah lambat keluar rumah mase tu. sampai je kat sane, Rabell pun buat-buat bunyi dari jauh yang buat aku pandang arah die. Hehee, berbaju merah. Teros pegi kat die, die ajak turun bawah, yeah, aku suke lepak dekat bawah sane. Lagi sejuk, lagi terang, lagi bagos macam tu.



Tak lame lepas kteorg buat keje, Najwa, Asyika, Yan dengan Khaleesya pun datang, dieorg pun turun kat bawah. Alih kan meja, teros dudok sane. Aku dengan Rabell teros kan je buat keje - yeahh, of kos lah dah bertegur-tegur dengan dieorg. Kate pun kawan kan. Tak lame lepas tu, aku pun tanye, memecah kesunyian dan ketenteraman orang laen mungkin,



"weyy, korg. da sarapan belom?"
"haa, belom belom"
"yehh, belom, lapaaaaa"
"aku pun belom, lapar lah"
"eish, jom makan?"
"nanti lah dulu, tengah buat keje"
"hm, yelah, kejap lagi"



Teros sambung buat keje masing-masing. Dari jauh pun tau dieorg tengah snap-snap gmba tu. Hihihi, bse lah. Lame tak jumpe. Lepas je Rabell siapkan keje die, kteorg beralih ke meja dieorg kat sbelah sane. Goshhh, sejuk macam dulu jugak! Seronokkkkk..



Hehe, bile dah ramai mule lah buat bising, sikit lahh. Tak kene sound pun, sebab kat lib tak ramai orang waktu tu. Biase lahh, musim cuti ;D



Macam-macam gaye kteorg pose nak ambik gmba mase tu. Tibe-tibe sekumpulan murid dalam pakaian sekolah turun kat bawah sini, tapi duduk kat tempat kanak-kanak membace tu. Hahaa, dari jauh dah pandang semacam, ade kteorg kisah dengan korg? Dieorg pun buat macam-macam jugak tu. Dari jauh pun buleh nampak lahh. Tapi dari jauh yang dieorg nmpak tu jugak, dieorg buleh pulak " shhhh, shhhh" kteorg kat sini. Heyy, kteorg tak kesah ape korg nak buat pun, buleh tolong sibuk dengan hal sendiri tak?



Macam biase, tak endahkan pun orang-orang macam tu. Suke hati korg lah. Then, waktu kteorg keluar nak pegi makan, sempat jugak salah sorang daripade orang-orang berkenaan tu cakap something. Cehh, suke hati korg lah. Tak kesah lahhh, dose korg sendiri yang tanggung kan?



Sampai kat luar, yeahh, kteorg kat Pilah rupe nye, panas jugak kat luar neh. Teros berjalan, plan makan dekat Azeez Cafe je, hehee. Makan kat sane, yeyehhh. Lame tak makan ramai-ramai dekat sane kott. Dengar lah jugak macam-macam cerite dengan kerenah kawan-kawan aku neh. Yeah, seronok. Aku je yang pelik pakai baju kurung mase tu, hehee.
Hm, lepas tu, kteorg teros berjalan ikut jalan kat sebelah Azeez Cafe tu. Hahaa. Najwa suke ikut jalan situ? Hm, okehh, teros kan berjalan. Sampai dekat bus stand, Najwa dengan Umirul neh dah jalan bersangkut-sangkut. Hehe, bukan tersangkut-sangkut tu. Aku jalan sambil pimpin tangan Najwa, yeahh, jarang kott buat macam tu kan, Najwa? Hehe, sekali sekala lah. Sambil cakap,



"ehh, ade pejabat kat atas tu. tak tau pun"
"a'ah eah. aku pun tak perasan"
"baru jalan kat sini kott"
"hahahh"
"kat sini lah bas tu berenti kan?" sambil lalu dekat
tempat bas berhenti.

"yehh, dekat sini"



Hihi, bile sampai dekat dalam kawasan lib tu, kteorg pun berhenti sekejap kat bawah satu pokok. Angin kuat yeahh! Hahaaa, kat sini pun kteorg ambik gmbar. Hooreyy, waktu neh gmba aku takde :D



Sbb aku yang ambik gmba kott, sape lahh punye anak tu eah? Hehehe



Masok dalam perpustakaan, bual-bual sampai pukol 3pm. Lepas tu teros ambik barang, kemas-kemas balik meja tu tapi tak alihkan kott. Hehee, teros masing-masing balik. Hahaha, best dapat jumpe kawan-kawan sendiri :D

Comments

Popular posts from this blog

...So Cute Kids Necklace...

Hmm. Check out these cute hand painted wood doll pendants from Little Pink Possies, which are inspired by vintage peg and clothespin dolls. Perfect accessory for little girls! Measuring 2 inches from top to bottom and hangs from a coordinating 12.5-inch satin cord, each posy girl pendant is entirely customizable as you choose her hair color and the letter you would like her to wear on her little heart necklace. And they have a name! Miss Quinn, Miss Hanna, Miss Polly, Miss Penelope…Actually I think they would look cute on bags too. Little posy girl pendants are US$15 each and they’re available for international order.

Mostly Just Showing Some Respect.

"Why are you wearing that?" "Oh mesti kelas lecturer tu kan, haa kena la hipokrit sikit ye tak" Omg, you should stop manipulating on how I dress. Okay, the best answer I can give you is; it depends. Yeah. Depends on the way you're thinking - whether you think positively or not, I mean. Since years ago, there are going to be days where you will find me wearing "tudung labuh" and the other times I do not. During matriculation days, people are okay with that. The girls like it and they take pictures with me wearing that. They even lend me theirs so they can see me wear one. It was nice. The point is, why is some of you make fun of me wearing it during university? I am not okay with that. This is one of the reason why I dislike the students here - they think they are so big they can simply laugh at clothes I'm comfortable in. Ugh Well, to get even, all I can think is that they are culture-shock pricks. Suddenly getting the chance t

A Different Prospect.

In the name of the Most Generous and the Most Merciful. 💕 " Pabila tertutupnya mata si ibu maka tertutuplah satu pintu nikmat iaitu doa ibu ." There's a lot to say from the way that phrase sounded. Well, it depends. I am known to appear happy and smiley at all times since I was small. From my own observation, the way people see me depends on the way I brought myself. As I enjoy joking around, acting silly, pulling pranks on my friends and have always been living in this happy bubble of mine, I actually spend very little time being sad or think about the problems that I must have had. Perhaps that is why it is very rare to see me not in the mood, except if I'm a bit too hungry or that I do not get enough sleep. Yep, I tend to appear a little grumpy from lack of sleep. Basically, that's how I bring myself around people and how I'd like people to view me. After mom's passing, I seldom take most of people's words to heart. And, it's