Skip to main content

Wisdom Teeth



I'd never thought that my wisdom teeth would grow this fast.

Baru 16 tahun kott. Tak sangka pulak boleh awal macam nie, hahaa.

Kata orang, wisdom teeth yang dah tumbuh menunjukkan kematangan seseorang.

Cehhh..boleh percaye ke? Aku pulak tu..

Tak kisah lah. Nak peduli apa pun, dah dia suka nak tumbuh waktu ni, suka hati lah.

Masa awal-awal dulu, aku ingatkan sakit gigi.

Bagai nak kiamat aku kurangkan makan benda-benda manis untuk 1 minggu.

Lepas tu, siap pergi jumpa dentist untuk buat check-up.

Doktor tu pun tanye, "Nak cek gigi saje?"

"Yepp...gigi belakang ni tak selesa pulak." Ughh, memang tak selesa. Nak makan pun tak senang.

Aku fikir waktu tu, minggu depan dah nak mid-year exam.

Lagi nak sakit gigi waktu ni, pasal tu pegi buat check-up bagai.

Tak sanggup sakit gigi waktu exam doww. Esp subjek add maths, hahahahaa.

Mungkin doktor tu senyum dari sebalik topeng dia tu. Cakap,





"Ooh, adik. Ni ade gigi baru nak tumbuh nie. Bukan sakit gigi. Nak
ambik ubat tak?"

"Gigi baru? Hmmm?" Gigi ape lambat sangat tumbuh nie..?

"Haa, yelah. Gigi geraham bongsu namenya. Adik dah matanglah, dah
ade gigi nie."


"Oooo...Ookehh.."

"Kalau sakit lagi boleh ambik ubat sekarang. Nak?"

"Hmmm..takpe lah." Lagi 2 hari puasa mula, kalau 1 hari kena telan
4 kali? Tak dapat tuu..


"OK, kalau macam tu...dah sudah."

"Terime kasih."

"Same-same."

Selain dari tu, doktor gigi tu pun ade bagitahu yang kita sakit gigi bila exam dah dekat jugak.

Hm, itu aku dah dengar tahun lepas.

Tiap-tiap tahun pegi cek gigi budak nie, sayang betul kat gigi-gigi dia nie. HAHAA

Dah tentu lah, kan. Siape tak sayang kat gigi sendiri?

Entah kenape tibe-tibe ada yang belikan ubat gigi Sparkle tu.

Tak sparkle pun gigi aku. Nak gune Colgate Total balekk..!

Sekarang pun gigi rase tak selesa, hahaa. Along aku pun baru-baru dapat wisdom teeth dia.

Kenape aku awal sangat? Hahaa.

Infact, dah tanye kat dalam kelas. Aku lah orang pertame yang ade gigi neh.

Diorang tak jeles tapi ade yang tanye, "Kenape kau awal sangat?"

Diorang kate gigi tu sepatutnye mula tumbuh sekitar umur 20 tahun je. Wow.

Memang awal. Bangge lah sikit, tapi sakit. Ughh...

Untung je dah akhir tahun, kalau aku nak berguling sakit pun boleh je kat rumah sendiri.

Hahahaa. Yeah yeah, lupe nak cerita pasal nie.



Minggu lepas, Tingkatan 4 diarahkan buat amali sembelih menyembelih neh.

Seronok lah jugak. Yeah yeah, memang pun.

Mane tak nye, aku excited masa mula-mula ustaz bagi mukadimah pasal sembelih tu.

Tapi, bila kawan aku suruh pegang sendiri burung puyuh tu dia macam takut kat aku je.

HAHAHAA!! Tak lah, aku yang tibe-tibe geli nak pegang dia.

Sebab sebelum tu, ada budak dari kelas 4 Ibn Majjah dapat present free,free je dari burung tu.

Aihhh!! Jangan buat kat aku macam tu, kalau tak, aku campak burung tu ke tanah.

Kawan aku due orang tu dah tergelak besar je tengok aku.

Sesungguhnye, Umirul baru lepas memalukan diri sediri. Sial betul, hilang macho aku kejap.

Tapi sekali je aku jatuhkan air muka sendiri.

Lepas tu, aku pegang lah burung tu betul-betul macam kawan aku ajar.

Masa tu, memang aku mendengar kata dow. Sepatah-sepatah aku ikut cakap jejaka depan muka aku tu.

Orang yang takde pengalaman, macam ni lah rupenye.

Tapi, I learn only from the best, yeah. Kawan sorang nie dah biase menyembelih haiwan.

Good gracious! Masa mula-mula aku pun pelik mane dia dapat stok haiwan-haiwan yang jadi mangsa tu. Rupe-rupe nyee...

Hm, lepas aku elok-elok pegang burung tu, dengar "Yess! Aku nak sembelih dulu, yeh?"

"Okeh, taro hal lah. Ambik ler alatan nye." Tunjuk gune mate je, tangan dah tak cukup pulak.

Jadi, ada 4 pasang mata je yang tengok aku menyembelih rase nye.

Umirul, Salamah, Shumul, Zul Azmi.

Sampai kat turn aku, tak sabar-sabar lagi. Salamah pilihkan burung.

Shumul dengan Zul Azmi pulak tolong cek-cek kan betul ke tak care aku pegang burung tu.

Tak sabar-sabar nie, tapi pisau tak kena-kena jugak kat kulit burung tu. Hahaa.

"Wei, cepat lah. Terseksa burung neh.", "Dia dah rela dah tu."

Sebelum menyembelih, aku isyaratkan flying kiss je kat burung puyuh tu. HAHAA

Baca niat. Allahu akbar, Allahu akbar!

*throat cutting sound effect*

Innalillahi wa innalillahi raaji'un. Tamat lah riwayat si burung puyuh di tangan Umirul.

HALAL untuk dimakan yawww!

Comments

Popular posts from this blog

...So Cute Kids Necklace...

Hmm. Check out these cute hand painted wood doll pendants from Little Pink Possies, which are inspired by vintage peg and clothespin dolls. Perfect accessory for little girls! Measuring 2 inches from top to bottom and hangs from a coordinating 12.5-inch satin cord, each posy girl pendant is entirely customizable as you choose her hair color and the letter you would like her to wear on her little heart necklace. And they have a name! Miss Quinn, Miss Hanna, Miss Polly, Miss Penelope…Actually I think they would look cute on bags too. Little posy girl pendants are US$15 each and they’re available for international order.

Mostly Just Showing Some Respect.

"Why are you wearing that?" "Oh mesti kelas lecturer tu kan, haa kena la hipokrit sikit ye tak" Omg, you should stop manipulating on how I dress. Okay, the best answer I can give you is; it depends. Yeah. Depends on the way you're thinking - whether you think positively or not, I mean. Since years ago, there are going to be days where you will find me wearing "tudung labuh" and the other times I do not. During matriculation days, people are okay with that. The girls like it and they take pictures with me wearing that. They even lend me theirs so they can see me wear one. It was nice. The point is, why is some of you make fun of me wearing it during university? I am not okay with that. This is one of the reason why I dislike the students here - they think they are so big they can simply laugh at clothes I'm comfortable in. Ugh Well, to get even, all I can think is that they are culture-shock pricks. Suddenly getting the chance t

A Different Prospect.

In the name of the Most Generous and the Most Merciful. 💕 " Pabila tertutupnya mata si ibu maka tertutuplah satu pintu nikmat iaitu doa ibu ." There's a lot to say from the way that phrase sounded. Well, it depends. I am known to appear happy and smiley at all times since I was small. From my own observation, the way people see me depends on the way I brought myself. As I enjoy joking around, acting silly, pulling pranks on my friends and have always been living in this happy bubble of mine, I actually spend very little time being sad or think about the problems that I must have had. Perhaps that is why it is very rare to see me not in the mood, except if I'm a bit too hungry or that I do not get enough sleep. Yep, I tend to appear a little grumpy from lack of sleep. Basically, that's how I bring myself around people and how I'd like people to view me. After mom's passing, I seldom take most of people's words to heart. And, it's