Skip to main content

confetti fall as i walk


nahh . ambik kau muka aku baru sampai rumah dari matric . muka pelajar 4flat kann ? *woof woof . haha aku tak puas hati betul tetiba camera 360 ni macam kabur pulakk . nampak tak kabur ? takpa . cantik aku pakai tudung belit leher cenggitu kan . kahkahkah . penat lah . hari ni aku tidur petang . sila buat muka mcm perut tengah senak baru kena pijak sbb aku jarang tidur petang .

wehh gigi aku cantik .

PART 1

pagi tadi member aku masuk bilik kejutkan . macam biasa lah mata aku automatic terbuka dengar derap tapak kaki dia . sbenarnya , memang dia masuk bilik aku jea panggil nama aku sambil bebel-bebel sikit . haha . so , aku boleh dengar lah . dia selak je orange aku tengok mata aku dah buka . weeeeee ! selamat pagi Amal ! cantik muka aku senyum capai bantal Anhar kasi masa hari usahawan lepas . pelukkk bantal tu sambil dengar Amal bebel lagi sikit . suruh aku cepat-cepat bangun sebab Anhar dah ada dekat cafe tunggu kitaorg turun sarapan dengan dia , "Anhar tengah tunggu dekat cafe ?" . pandang Amal tengah pusing-pusing dalam bilik aku . kelam kabut kejap pemandangan pagi . sedar yang roommate aku takda pun dalam bilik . meja aku , atas tu ada seekor kunang-kunang aku jumpa malam tadi . haha bahagia . senyum lagi sekejap , "Umi cepat umi . Anhar dah sampai dekat cafe . Takyah mandi . Turun jea" then dengar fon bunyi . LDKanhar . tekan butang hijau ,

"Haaaaiii awak ! Awak kat cafe betul ke ?"

"A'ah . Kita dah dekat cafe"
"Sekarang ? Pagi nya awak"
"A'ah . Kita gerak pukul 7.30 macam tu . Awal kan ?"
"Awal"
"Awak , cepat . Kita kira sampai sepuluh kalau tak kita balikkk . Cepat"
"Ohh okay okay . Kita cuci muka psto kita turun"

keluar dari bilik ,
"Rissa , Ain mana ?"

"Ohh , Ain dah keluar pegi outing pagi tadi . Anhar datang ke ?"
"Yup yup . Anhar ada dekat cafe dah"
"Kirim salam dekat Anhar"

berus gigi laju-laju . cuci muka bersih-bersih . masuk bilik . pakai cardigan dengan jeans . turun tangga dari tingkat empat sambil jerit panggil Amal . rupanya Amal dah dekat bawah sekali . haha . nampak tak dia penah berlari wakil sekolah tuu ? haha . sampai je dekat cafe nampak Anhar tengah melambai-lambai . Anhar ke tu ? dia dengan siapa pulak ? bila dah dekat , terus peluk Anhar . peluk weh pelukkkk ! peluk aku . angkat . pusing-pusing sikit . kahkahkah . masa dah dekat tu jugak baru perasan yang lelaki ni mesti Hazim Ismail kawan si Anhar . aku ingat pasal aku pun ada kawan nama Hazim Ismail . Anhar ada kawan nama Hazman . aku pun ada kawan nama Hazman . macam coincidence semuanya . haha Anhar ketawa masa aku tanya ,

"Yang ini mesti Hazim , kan ? Cepat cakap aku betul . Haha"

"Ehh macam mana awak boleh tahu?"
"Sebab kita kenal rambut Hazim"

see , Hazim ada rambut yang sangat significant sampai orang yang pertama kali jumpa dia pun boleh kenal dia . bagus lah . ada anak macam ni kan tak hilang kalau bawa pegi shopping . hee . bangga aku tak awkward pun dengan Hazim . sebab bila sebut nama dia macam sebut nama kawan aku tu jugak . apa lah khabar kawan aku dekat UPSI , Perak tu kan ?

PART 2


tunggu lagi dua lelaki ni - Ub dengan Apis . diaorg siap bawa bau wangi-wangi lagi . aku jea yang tak mandi lagi . tapi takpa . Anhar dengan Hazim cakap dah biasa pegi breakfast tak mandi . wehh tapi ini macam aku dengan Amal jea yang tak mandi lagi . dua perempuan yang boleh sampai awal tanpa mandi dan dua lelaki yang sampai lewat dah mandi . sbenarnya aku macam tercabar dan nak lari naik block pegi mandi then turun balik sini baru pegi breakfast mana-mana . tiba-tiba masa kat dalam kereta . kenapa macam aku sorang yang tak mandi lagi ? mana Amal ? cepat-cepat minta Ub call Amal . then , dah habes call Anhar kata Amal tak jadi pegi breakfast dengan kitaorg . bayangkan sorang ppuan belom mandi antara budak-budak lelaki ni . minta tolong makcik cleaner bertugas tarik lengan aku bawa pegi block berhampiran dan mandikan aku cepat ! bukan maluu wehh . tapi tercabar sebab diaorg semua dah mandi . nak malu buat apa , dah macam adik beradik dah kan ? lempang kangg . dah lah tak mandi nak mengaku adik beradik pulak .

ceritanya , breakfast dah macam satu family . aku rasa nak pukul orang dengar Apis kata kat Anhar , "Ibu suruh kakak makan lebihkan sayur" sebab waiter tu panggil Anhar kakak . rasa tua , omg . daripada saat order makanan tu sampai lah ke saat hantar aku balik block . memang lawak .  aku minta Anhar buka tingkap kereta sekejap kata , "Anhar , tetiba segan orang dekat cafe pandang-pandang dah lah aku belom mandi" lepastu boleh Ub dengan Apis menghalau aku . diaorg buka tingkap kereta jugak pasto lagi nak cakap kuat-kuat , "BYEEEE UMIRULLL!!! BYEE !!" . aku dah segan bertambah segan . kawan macam ni sangat supportive . aku rasa badan aku ringan berlari laju gila balik block . eyy korg . kau dah keluar dengan aku kahkahkah dah lah aku belom mandi . ambik kauuu ! bahagi-bahagi sikit rasa tak mandi tu dengan korg .


Comments

Popular posts from this blog

...So Cute Kids Necklace...

Hmm. Check out these cute hand painted wood doll pendants from Little Pink Possies, which are inspired by vintage peg and clothespin dolls. Perfect accessory for little girls! Measuring 2 inches from top to bottom and hangs from a coordinating 12.5-inch satin cord, each posy girl pendant is entirely customizable as you choose her hair color and the letter you would like her to wear on her little heart necklace. And they have a name! Miss Quinn, Miss Hanna, Miss Polly, Miss Penelope…Actually I think they would look cute on bags too. Little posy girl pendants are US$15 each and they’re available for international order.

Mostly Just Showing Some Respect.

"Why are you wearing that?" "Oh mesti kelas lecturer tu kan, haa kena la hipokrit sikit ye tak" Omg, you should stop manipulating on how I dress. Okay, the best answer I can give you is; it depends. Yeah. Depends on the way you're thinking - whether you think positively or not, I mean. Since years ago, there are going to be days where you will find me wearing "tudung labuh" and the other times I do not. During matriculation days, people are okay with that. The girls like it and they take pictures with me wearing that. They even lend me theirs so they can see me wear one. It was nice. The point is, why is some of you make fun of me wearing it during university? I am not okay with that. This is one of the reason why I dislike the students here - they think they are so big they can simply laugh at clothes I'm comfortable in. Ugh Well, to get even, all I can think is that they are culture-shock pricks. Suddenly getting the chance t

A Different Prospect.

In the name of the Most Generous and the Most Merciful. 💕 " Pabila tertutupnya mata si ibu maka tertutuplah satu pintu nikmat iaitu doa ibu ." There's a lot to say from the way that phrase sounded. Well, it depends. I am known to appear happy and smiley at all times since I was small. From my own observation, the way people see me depends on the way I brought myself. As I enjoy joking around, acting silly, pulling pranks on my friends and have always been living in this happy bubble of mine, I actually spend very little time being sad or think about the problems that I must have had. Perhaps that is why it is very rare to see me not in the mood, except if I'm a bit too hungry or that I do not get enough sleep. Yep, I tend to appear a little grumpy from lack of sleep. Basically, that's how I bring myself around people and how I'd like people to view me. After mom's passing, I seldom take most of people's words to heart. And, it's