Skip to main content

Fulus Melayang-layang

i can imagine myself as an angry enormous monster but, still good looking


Aduhhh,,

saket hati ? tak.

marah ? takde lah.

sedih ? siket lah, takkan tak rase ape.

hm, boleh kate, tiap-tiap tahun aku hilang barang. pensel mekanikal, pemadam, liquid paper, pembaris 15cm uh, macam-macam lah. Kadang-kadang pen yang dakwat nye tinggal nyawe-nyawe ikan pun hilang jugak tu. Heish, ape lah nasib aku.

Tapi takpe, sebab aku percaye setiap barang yang hilang uh akan aku dapat gantian yang lagi baik. Yehhh, bak kate ustaz mase aku Form 2 dulu, " tu janji Tuhan ". Siape taknak percaye?

Kali ni barang ape pulak yang aku hilang? Buku nota aku. Banyak lagi muka surat yang belom bertules ape-ape. Haritu due orang kawan mintak aku carikkan isik-isik penting untuk Oral subjek Bahasa Inggeris, aku tolong lah buat kan. Bila sorang tu datang kelas aku mintak benda tu, dia ambik lah dengan buku-buku tu sekali sebab aku bagitau ade aku buatkan untuk kawan dia tu jugak. Kire nye macam aku cakap, " tolong lah hantar kan kat classmate kau tu sekali ".

Tapi aku tak maksud kan pun suroh simpan buku tu sampai kawan dia tu datang sekolah balik. Sebab sorang dah jatoh motor - excident. Macam-macam benda aku buat haritu, mane lah aku ingat kat buku yang satu tu.

Sampai hari Selasa lepas, dua orang kawan aku yang lain mintak buatkan Oral untuk dieorg pulak. Bila aku carik buku tu, aku tak jumpa. Mesti lah aku tertanya-tanya jadi, aku pun tanye lah dekat kawan yang ambik buku aku haritu uh. Tapi dia kata nanti dia kasi balik. Pada aku, makna nya dia tertinggalkan dekat rumah ke ape ke, yang pasti masih dalam jagaan dia lagi lah kan. Aku pun takde lah risau pasal buku tu lagi.

Malam hari Selasa tu, kawan aku uh dah bertanya pasal Oral dia. Aku pun kata lah, " nanti aku buatkan bila aku dapat idea ". Jadi pagi esok tu, mase perhimpunan pagi hari Rabu, aku bawak lah kertas kajang memandangkan buku nota aku masih tak dipulangkan lagi. Bila dah siap semua tu, aku kirimkan dekat dua orang kawan aku tu. Masa tu jumpa dengan kawan yang ambik buku tu tapi dia kata dia tak ingat buku tu dekat mana.

Aku berdiri je diam-diam depan dia. Kecewa.
Buku yang aku jaga sejak aku Form 2 akhir nye hilang macam tu je.

Hilangkan rasa yang boleh buat aku cakap benda-benda negatif, aku relakan diri untuk tolong kawan aku yang dua orang ni buatkan lengkap-lengkap ayat untuk Oral dia. Bila aku fikirkan ayat-ayat untuk kawan-kawan aku ni cakap depan cikgu dia nanti, cerita pasal buku aku yang hilang tu aku lupakan kejap.

Lepas tu, tiga-tiga kawan tu pun berjalan pergi kelas ICT yang dah tinggal beberapa minit je lagi untuk tamat. Aku pun balik lah kat kelas aku rasa nya.

Hari ni, kawan aku yang baru datang sekolah lepas kemalangan tu tanya pasal buku tu. Hm, dia tak jumpa pun. Dia tanya kan aku balik pasal buku tu. " Hei, kawan. Bukan aku yang hilangkan pun okehh. Boleh buat-buat tanya dekat aku pulak ".

Nama-nama dua orang tu, mungkin aku banned dari tolong buat kan assignment korang lagi. Sekali takpe, dua kali takyah. Lupekan lahhh pasal buku tu, aku pun nak lupakan buku tu. Tak payah tanya lagi. Tahun ni dah banyak fulus aku guna untuk ganti benda-benda yang hilang. Nombor Maxis aku dah berbulan tak top up sebab dah susah kumpul duit memandangkan memang dah tak ada sikit pun yang tinggal. Jangan tanya pasal duit raya atau duit PMR tahun lepas, semua tu aku takkan gunakan sekarang.

Ughhh, tahun ni susah kumpul duit sebab awal tahun haritu dah habis lebih RM60 untuk gantikan yang hilang. Siapa tak kisah kalau belom sampai pertengahan tahun dah habis duit banyak tu? Nasib baik lah guna duit sendiri, kalau guna duit orang lain kan dah menyusahkan nama nya. Sesiapa yang mencurik duit ahli rumah sukan aku tu, tanggung sendiri lah dosa kau. Takkan aku maafkan sebab aku dah terpaksa ganti guna fulus aku sendiri, kau tau.

Walau macam mana pun, untuk 1 May 2010 tetap akan aku usaha kan sesuatu yehhh !

Comments

Popular posts from this blog

...So Cute Kids Necklace...

Hmm. Check out these cute hand painted wood doll pendants from Little Pink Possies, which are inspired by vintage peg and clothespin dolls. Perfect accessory for little girls! Measuring 2 inches from top to bottom and hangs from a coordinating 12.5-inch satin cord, each posy girl pendant is entirely customizable as you choose her hair color and the letter you would like her to wear on her little heart necklace. And they have a name! Miss Quinn, Miss Hanna, Miss Polly, Miss Penelope…Actually I think they would look cute on bags too. Little posy girl pendants are US$15 each and they’re available for international order.

Mostly Just Showing Some Respect.

"Why are you wearing that?" "Oh mesti kelas lecturer tu kan, haa kena la hipokrit sikit ye tak" Omg, you should stop manipulating on how I dress. Okay, the best answer I can give you is; it depends. Yeah. Depends on the way you're thinking - whether you think positively or not, I mean. Since years ago, there are going to be days where you will find me wearing "tudung labuh" and the other times I do not. During matriculation days, people are okay with that. The girls like it and they take pictures with me wearing that. They even lend me theirs so they can see me wear one. It was nice. The point is, why is some of you make fun of me wearing it during university? I am not okay with that. This is one of the reason why I dislike the students here - they think they are so big they can simply laugh at clothes I'm comfortable in. Ugh Well, to get even, all I can think is that they are culture-shock pricks. Suddenly getting the chance t

...Hungry Much?...

Hahaha! Today, I want to tell you a bit of what I ate yesterday because yesterday, I ate a load of food. I ate all the food at "Shakey's Pizza", a restaurant in 1 Utama(a mall)... I went to the mall with my family, my aunts, my uncle. Yummy! They're all so tasty and making my tummy smile all day long. Hehe! ^^ Here are the list of what I ate yesterday on 23th December 2007; -> 1 full cup of "Mashroom soup" -> some of the "France Fries" (hope I spelled it correctly). -> 1 piece/slice of meat pizza -> 1 piece/slice of vegetable pizza -> 1 piece/slice of pizza that taste like curry much (asean type) -> 1 burger's meat with vegetable like, salad -> 1 large glass of "Coke" with ice -> 2 piece of "Garlic Bread" -> 1 piece of "Bread 'Stix'" -> 2 doughnut from a shop nearby (forget the name) -> 1 large of paper glass "Milo" with ice from McD -> 1 from some of the "