Skip to main content

Fulus Melayang-layang

i can imagine myself as an angry enormous monster but, still good looking


Aduhhh,,

saket hati ? tak.

marah ? takde lah.

sedih ? siket lah, takkan tak rase ape.

hm, boleh kate, tiap-tiap tahun aku hilang barang. pensel mekanikal, pemadam, liquid paper, pembaris 15cm uh, macam-macam lah. Kadang-kadang pen yang dakwat nye tinggal nyawe-nyawe ikan pun hilang jugak tu. Heish, ape lah nasib aku.

Tapi takpe, sebab aku percaye setiap barang yang hilang uh akan aku dapat gantian yang lagi baik. Yehhh, bak kate ustaz mase aku Form 2 dulu, " tu janji Tuhan ". Siape taknak percaye?

Kali ni barang ape pulak yang aku hilang? Buku nota aku. Banyak lagi muka surat yang belom bertules ape-ape. Haritu due orang kawan mintak aku carikkan isik-isik penting untuk Oral subjek Bahasa Inggeris, aku tolong lah buat kan. Bila sorang tu datang kelas aku mintak benda tu, dia ambik lah dengan buku-buku tu sekali sebab aku bagitau ade aku buatkan untuk kawan dia tu jugak. Kire nye macam aku cakap, " tolong lah hantar kan kat classmate kau tu sekali ".

Tapi aku tak maksud kan pun suroh simpan buku tu sampai kawan dia tu datang sekolah balik. Sebab sorang dah jatoh motor - excident. Macam-macam benda aku buat haritu, mane lah aku ingat kat buku yang satu tu.

Sampai hari Selasa lepas, dua orang kawan aku yang lain mintak buatkan Oral untuk dieorg pulak. Bila aku carik buku tu, aku tak jumpa. Mesti lah aku tertanya-tanya jadi, aku pun tanye lah dekat kawan yang ambik buku aku haritu uh. Tapi dia kata nanti dia kasi balik. Pada aku, makna nya dia tertinggalkan dekat rumah ke ape ke, yang pasti masih dalam jagaan dia lagi lah kan. Aku pun takde lah risau pasal buku tu lagi.

Malam hari Selasa tu, kawan aku uh dah bertanya pasal Oral dia. Aku pun kata lah, " nanti aku buatkan bila aku dapat idea ". Jadi pagi esok tu, mase perhimpunan pagi hari Rabu, aku bawak lah kertas kajang memandangkan buku nota aku masih tak dipulangkan lagi. Bila dah siap semua tu, aku kirimkan dekat dua orang kawan aku tu. Masa tu jumpa dengan kawan yang ambik buku tu tapi dia kata dia tak ingat buku tu dekat mana.

Aku berdiri je diam-diam depan dia. Kecewa.
Buku yang aku jaga sejak aku Form 2 akhir nye hilang macam tu je.

Hilangkan rasa yang boleh buat aku cakap benda-benda negatif, aku relakan diri untuk tolong kawan aku yang dua orang ni buatkan lengkap-lengkap ayat untuk Oral dia. Bila aku fikirkan ayat-ayat untuk kawan-kawan aku ni cakap depan cikgu dia nanti, cerita pasal buku aku yang hilang tu aku lupakan kejap.

Lepas tu, tiga-tiga kawan tu pun berjalan pergi kelas ICT yang dah tinggal beberapa minit je lagi untuk tamat. Aku pun balik lah kat kelas aku rasa nya.

Hari ni, kawan aku yang baru datang sekolah lepas kemalangan tu tanya pasal buku tu. Hm, dia tak jumpa pun. Dia tanya kan aku balik pasal buku tu. " Hei, kawan. Bukan aku yang hilangkan pun okehh. Boleh buat-buat tanya dekat aku pulak ".

Nama-nama dua orang tu, mungkin aku banned dari tolong buat kan assignment korang lagi. Sekali takpe, dua kali takyah. Lupekan lahhh pasal buku tu, aku pun nak lupakan buku tu. Tak payah tanya lagi. Tahun ni dah banyak fulus aku guna untuk ganti benda-benda yang hilang. Nombor Maxis aku dah berbulan tak top up sebab dah susah kumpul duit memandangkan memang dah tak ada sikit pun yang tinggal. Jangan tanya pasal duit raya atau duit PMR tahun lepas, semua tu aku takkan gunakan sekarang.

Ughhh, tahun ni susah kumpul duit sebab awal tahun haritu dah habis lebih RM60 untuk gantikan yang hilang. Siapa tak kisah kalau belom sampai pertengahan tahun dah habis duit banyak tu? Nasib baik lah guna duit sendiri, kalau guna duit orang lain kan dah menyusahkan nama nya. Sesiapa yang mencurik duit ahli rumah sukan aku tu, tanggung sendiri lah dosa kau. Takkan aku maafkan sebab aku dah terpaksa ganti guna fulus aku sendiri, kau tau.

Walau macam mana pun, untuk 1 May 2010 tetap akan aku usaha kan sesuatu yehhh !

Comments

Popular posts from this blog

it is peaceful when no one text me,

hoho ten days to go and then i'm off to KMNS . oh well, if the teacher didn't make me sign up for this thing then i wouldn't be anywhere. perhaps. so, i am grateful. i have not yet eaten any proper meal - hungry. since i won't be around the next two weeks, i won't be able to watch Victorious which is currently my fav Nick tv programme . i was watching Cat and Trina licking their ice creams like they're already seeing heaven while Tory waited for the two to bring her the ointment. well, you see, Cat has this assignment on making a face to look hideous and she asked Tory for help and she said yes - she had to. later, Trina discovered that Cat had accidentally used this glue for industrial purposes only on Tory's face making her miserable for next hours . And suddenly the screen went pitch black and this note appeared. Connection is disturbed either because of rain or etc. i don't know. i am not a tv mechanic - i don't even know if that job even ex...

Of Feeling Too Comfortable

Evening, petty people. Hehe 💕 It sure has been awhile since i last post anything. Hm well, I actually got something to tell. I've been feeling good recently - goofy, funny, happy and whatnot. Things are going great if you'd ask. Still are. However, I believe I have not tell a single soul about this uneasiness I feel when I get to certain comfortable state. I do not fancy feeling comfortable, especially when it gets too comfortable. And suddenly, comfortable is not comforting at all. They say, things go bad when you get too happy. Not hoping for it to come true, well, who on their right mind would? But, you see, life has its ups and downs. Sometimes things go as you favour them to be and the other times things just do not favour you. **sigh Unfortunately, I've experienced a state where everything was frustrating. Feelings were frustrating, people were frustrating, appetite, campus, life, me. I, myself, was frustrating. I lost half of my life. It felt...

being the last on the first,

last friday i received a text informing me to check the interview result for Uitm . as my brother was using the ipad, i interupted him for a while. when i checked, i didn't get to be interviewed. haha. at least that was what i thought at that time. and the day went by. the next day i went to a birthday bash . woohoo. happy birthday, dearest Nael Iman . it was amazing, just like the last time. i enjoyed myself the most because there's variety of good food to choose from . yeah yeah. and, because everything is oh-so-overwhelming, i forgot to take photos. that night i even got the chance to meet  Aznil Hj. Nawawi . he's taller than what i once got in mind. oh yeah, i did take a picture with him. so that makes the ONLY photo i ever got from that night. haha. i did wait for the very last minute before he went to whereever he wanted to be next. hm, why am i always like that? next day, right after i got home from accompanying mom -...